intagram vs pinterest

Potentialul reprezentat de social media pentru e-commerce este clar, iar Pinterest si Instagram sunt instrumente care au potentialul de a a trage noi clienti, oferindu-le continut direct pe dispozitivele lor mobile, scrie econsultancy.com. Brand-urile trebuie sa retina ca femeile sunt mai predispuse sa acceseze oferte pe social media, dar barbatii vor folosi un pic mai des un buton de cumparare, pentru a comanda ceva. Toate retetele de socializare sunt dominate de femei (cu exceptia LinkedIn-ului). Cifrele spun ca, dintre cei 100 de milioane de utilizatori activi ai Pinterest, 85% sunt femei. Pe Instagram, procentul feminin e de 55%.

Prima dintre intrebarile iscate de aceste cifre este „Cum transformi utilizatorii in clienti?”. Răspunsul este: folosind instrumentele puse la dispozitie de cele doua platforme. Pinterest a lansat Buyable Pins anul acesta (prin care utilizatorii pot cumpara produse direct de pe site, platind cu cardul/Apple Pay), Instagram are si el un buton e cumparare (care e disponibil doar pe platforma lor de reclame).

A doua intrebare este „Care platforma e mai eficienta in acest proces de conversie: Pinterest sau Instagram?”. Raspunsul e Instagram! Studiile spun ca reteaua sociala centrata pe imagini are cea mai mare rata de conversie utilizator – client.

Pinterest e un canal prin care brand-urile pot ajunge targetat la femei (si mesajele de marketing sunt de 5 ori mai eficiente daca sunt targetate pe un anume sex). Dar Instagram se adreseaza on mod egal ambelor sexe; de aceea, aici companiile pot targeta toti clientii, se chinuie sa transmita prin imagini cultura brand-ului propriu si creeaza o legatura emotionala cu utilizatorul/clientul – toate contribuind la o rata de conversie mai ridicata decat cea de pe Pinterest.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)