future retail GFK

Comportamentul consumatorului de astazi si asteptarile lui privitoare la e-commerce-ul de maine ofera indicii privind modul in care retailerii pot avea succes in acest domeniu competitiv. Anual, un studiu realizat de gfk.com (din 2006 incoace) aduna aceste informatii laolalta: anul acesta, „GfK FutureBuy 2015 US Market Highlights Shopper”, a fost efectuat in 25 de tari, prin intermediul unui sondaj online, efectuat pe 25.000 de e-cumparatori (persoane peste 18 ani), pe site-uri care vand 25 de categorii de bunuri/servicii.

Principalii factori-cheie ai succesului in retail raman:

  • ALEGEREA – In mod traditional, alegerea inseamna a ajuta clientul sa opteze pentru un produs sau altul. Dar in contemporaneitate, consumatorul e plictisit de prea multe alegeri, dorind ca vanzatorul sa i le ofere gata sortate, pe tava (vindeti masini de familie cu scaune pentru copii, vindeti carti de bucate alaturi de manusi de bucatarie, de exemplu). Usurati-le viata clientilor, adunand laolalta mai multe produse complementare: 21% dintre repondenti au spus ca in magazinele offline sunt atrasi in al 7-lea rand de faptul ca pot cumpara mai multe produse diferite odata; in magazine online, acest factor e pe locul 10 (conform unui procent de 18% dintre respondenti).
  • PRETUL – Stabilirea dinamica a preturilor presupune vinderea de produse aproape identice unor consumatori diferiti, la pretuti diferite (in ideea ca unii cumparatori sunt mai determinati sa cumpere de pret decat altii). Dar consumatorul de azi e atent la pret, iar retailerul poate stabili dinamic pretul identificand clientii care raspuns la modificarea de pret sau prefera promotiile si ii pot targeta cu preturi mai mici si oferte; si ii pot identifica pe cei pentru care pretul nu conteaza, oferindu-le lor produsele la pretul intreg.
  • ACCESIBILITATEA – Intr-o lume in care clientul expert in tehnologie nu mai sta la cozi si foloseste smatphone-ul pentru a cumpara cat mai usor, cum poate un retailer sa fie omniprezent de-a lungul tuturor etapelor de cumparare? Raspunsul este: fii acolo unde sunt si clientii tai! O treime dintre consumatori (34%) spun ca, pentru ei, cea mai importanta unealta de cumaraturi este telefonul, deci e important pentru retaileri sa fie prezenti in prima etapa a calatoriei de cumparare – cea de documentare. Etapa a doua o constituie aplicatiile – ocazie perfecta pentru a converti vizitele in clienti platitor. Anticipati nevoile consumatorului, pentru a castiga pe piata!
  • EXPERIENTA – Creati experiente, nu tranzactii! Clientul zilelor noastre e determinat sa cumpere si de experienta de nota 10 traita in magazinul tau, experienta care il va determina si sa revina aici. Magazinele fizice trebuie sa mizeze pe spatii primitoare, din care oamenii sa nu mai vrea sa plece, iar cele online trebuie sa personalizeze experienta clientilor folosind datele stranse despre acestia: 35% dintre cumparatorii intervievati spun ca apreciaza cand un site pe care au mai fost „tine minte” ce au cautat si le recomanda produse. Dar nu uitati sa ii asigurati pe clienti ca datele lor nu sunt facute publice si sa nu exagerati cu personalizarea!
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)