marketing

Departamentele de marketing sunt in prim-planul oricarei transformari digitale, liderii acestora fiind cei care pot hotari ce schimbari interne trebuie facute pentru a promova aceasta transformare. Cum stabileste un CMO modern echilibrul intre serviciile de marketing in-house si cele externalizate?

Conform raportului marca NewBase „The Evolving Marketer 2018” – din ianuarie 2018, realizat pe 120 chief marketing officeri din diferite industrii, cu afaceri B2B (25%), B2C (35%) si de ambele tipuri (40%), cu sub 250 (43%) si peste 250 de angajati (57%) –, citat de emarketer.com, face de toate, intelege ca are nevoie si de ajutor exterior, dar nu se bazeaza exclusive pe acesta.

Respondentii au spus ca fac in-house tot ce tine de marketing – strategie (86%), marketing de produs (76%), content marketing (44%), digital marketing (42%), marketing de evenimente (43%), dar se ocupa si de experienta clientului (76%), social media (52%) si analytics (45%).

Printre operatiunile externalizate in procente mai mari se numara: publicitatea (36%), partea reativa si de design (28%), documentarea (28%), comunicarea si PR-ul (20%).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)