consumator 2016 La aceasta intrebare a incercat sa raspunda o analiza intocmita de platforma de comert omnichannel KIBO. Consumatorul contemporan e unul la curent cu ultimele tehnologii, vrea sa primeasca produsele dorite imediat si isi foloseste resursele online pentru a profita de cea mai buna oferta, nemaitinand cont de loialitatea pentru un anume brand. Livrarea gratuita si ridicarea produsului comandat online dintr-un magazin fizic sunt cheia. Raportul intocmit analizand peste 3.000 de consumatori din SUA (unde 10% din piata de retail e compusa din e-commerce) si Marea Britanie (unde procentul urca la 14%) a descoperit ca:

  • 80% dintre consumatori prefera sa cumpere online si sa primeasca produsul acasa si doar 5% evita complet mediul digital
  • daca aleg sa cumpere din magazine fizice, se documenteaza online inainte in proportie de 62% (SUA), respectiv 67% (Marea Britanie) – deci, daca vrea sa convinga clientul in aceasta etapa, un brad trebuie sa puna accentul pe afisarea unui inventar corect si pe modul in care arata si functioneza site-ul si versiunea mobila a acestuia
  • clientii au asteptari din ce in ce mai mari – in ultimul an, peste 25% dintre americani si 1 din 5 britanici au verificat daca pot ridica produsul in aceeasi zi dintr-un magazin fizic al brand-ului
  • peste jumatate dintre consumatori s-ar orienta spre alta companie, daca nu li s-ar oferi metoda de livrare dorita la compania utilizata de obicei – deci retailerii care concureaza cu gigantul Amazon ar face bine sa tina minte asta
  • livrarea gratuita face legea – 53% dintre americani cheltuie sub 8 $/luna pe livrare si 65% dintre britanici dau lunar sub 5£ pe livrare
  • 6 din 10 clienti vor renunta la un retailer care nu bifeaza cerintele dorite de ei
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)