cross border

Livrarea transfrontaliera a produselor este unul dintre elementele vitale ale unei afaceri online care vrea sa prospere, ne explica cei de la multichannelmerchant.com. Si poate constitui o bariera pentru comerciantii care nu stiu sa se orienteze in domeniu. Un raport eMarketer din decembrie indica un total al vanzarilor de 1,3 trilioane $, in 2014, in e-commerce-ul global, iar pana in 2018 aceeasi sursa prezice ca suma va atinge 2,5 trilioane. Multichannel Merchant scrie ca, in SUA, 10,5% dintre toate comenzile online provin din afara granitelor tarii, de la persoane care cumpara transfrontalier.

Pentru a decide care este cea mai potrivita solutie de comert transfrontalier pentru afacerea ta, site-ul amintit a intocmit o analiza menita sa faca lumina in termeni (diferenta dintre Delivered Duty Unpaid/DDU si Delivered Duty Paid/DDP, de exemplu). Am extras urmatoarele idei principale din raportul amintit:

  • INCEPE CU ELEMENTELE DE BAZA: primul pas in satisfacerea clientului international este eliminarea surprizelor neplacute, deci livreaza alegand optiunea DDP, nu DDU (DDU presupune plata taxelor vamale de client, dupa plasarea comenzii, dar inainte de livrarea coletului, deci vanzatorul controleaza mai putin experienta de shopping, iar cumparatorul plateste in plus si asteapta mai mult); ofera clientilor posibilitati multiple de livrare, cu costuri si viteze diferite (negociaza cu serviciile de curierat din fiecare tara in care vrei sa livrezi, pentru a te asigura ca obtii tarife mici); ofera clientilor posibilitatea de a-si urmari coletul online, pe un portal de tracking

  • INCEPE CU MARKETPLACE-URILE: daca vrei sa te extinzi peste hotare, incepe prin a vinde pe marketplace-uri, ca Amazon, eBay, Rakuten, Newegg, Tmall, TaoBao, MercadoLibre

  • INTERMEDIARII: pentru livrarea peste frontiere a pachetelor, trebuie sa apelezi la companii terte, care sa se ocupe de logistica; aceste companii isi sintegreaza adesea platforma cu cea a vanzatorului, ceea ce le permite cumparatorilor sa verifice preturile in moneda locala, sa vada ce taxe au de platit, permitand vanzatorului sa capete mai multa incredere in ochii cumparatorului

  • PARTENERII LOCALI: uneori, solutia mai buna este parteneriatul cu o companie din tara in care vrei sa exporti, ceea ce permite vanzatorului sa livreze produsul comandat cumpartorului extrem de rapid, oferind un pret transparent (in China, de exemplu, toata lumea se asteapta sa primesca ce a comandat in maxim 2 zile, deci o idee buna pentru a te impune pe piata de aici este sa inchiriezi un depozit la fata locului si sa inchei contracte cu parteneri locali, pentru livrare)
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)