visual search

Search-ul vizual ajuta consumatorii sa gaseasca mai usor online produsul dorit, acestia cautandu-l dupa o imagine, nu dupa o expresie. Econsultancy.com crede ca acest tip de cautare foto schimba felul in care oamenii cumpara online si ca brand-urile trebuie sa inteleaga cum le poate aceasta ajuta sa vanda mai mult.

Cautarea prin intermediul imaginilor functioneaza pe baza de comparatie: pixelii din imaginea folosita de utilizator sunt comparati cu cei din alte imagini, utilizatorului afisandu-i-se rezultate optic similare. Inovatiile recente din domeniul inteligentei artificiale (AI) contribuie la dezvoltarea acestui tip de search online. Pentru companiile e-commerce, search-ul vizual aduce urmatoarele plusuri:

  • produsele lor pot fi descoperite mai usor in social media – cifrele Accenture indica faptul ca retelele sociale vor deveni canalul de shopping preferat al Generatiei Z (persoane nascute in perioada 1995 – 2012), 69% dintre tineri fiind interesati de asta; in aceste conditii, search-ul vizual va fi prioritar; deja, pe Pinterest exista optiunea Lens, care permite utilizatorilor sa caute, sa descopere si sa cumpere produse pornind de la o singura imagine
  • pot atrage „clientii-harpon” – adica persoanele care cauta online un anumit produs si care, de obicei, trebuie sa sape pe cateva pagini  pana dau fix de el; asa, cautand pe baza de imagine, numarul de pasi necesari descoperirii scade, produsul dorit apare imediat, abandonul cosurilor se reduce si clientul nu mai e frustrat
  • pot vinde produse similare – poate clientul nu gaseste pe site-ul tau fix produsul dorit, dar i se afiseaza produse similare acestuia sau produse complementare (o femeie aflata in cautarea unei rochii de seara poate gasi perechea de pantofi perfecta pentru acestia, de exemplu, si poate ii va cumpara)

Care sunt companiile care folosesc deja cautarea foto?

  • Amazon – ofera optiunea de cautare pe baza de imagine in aplicatia iOS din 2014; ideea e sa fotografiezi in magazinul fizic produsul dorit, cu smartphone-ul, apoi sa-i cauti pretul pe site, pentru comparatie

    visual search 3
  • Neiman Marcus – aplicatia permite clientilor sa incarce imagini, pentru a cauta rapid produse similare pe site-ul lor
  • Target – in 2014, oferea optiunea in aplicatia „In a Snap”, destinata fotografierii produselor din paginile revistelor si a reclamelor; acum, aplicatia Target iti permite doar sa scanezi codul de bare, in magazine, pentru a citi review-uri
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)