Consumatorii sunt asaltati online de reclame in-stream/pre-roll (o reclama video online care apare pe ecran inaintea unui clip video selectat de utilizator si dureaza 10 – 15 secunde), menite sa le atraga atentia. Dar cum ad-blocking-ul este ceva normal, expertii in marketing apeleaza la alta strategie: continutul brand-uit (tip de marketing care combina continutul editorial cu mesajul brandului/produsului).

In cadrul acestui tip de marketing, modul in care un brand este perceput de utilizatori este afectat in mare masura de format si mediul in care e livrat mesajul, a descoperit nielsen.com, analizand reactia consumatorilor la peste 100 de exemple de continut brand-uit. Analiza spune ca, pentru a livra mesaje cu impact cat mai puternic asupra destinatarului, brand-urile trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:

branded-1

  • Continutul brand-uit genereaza un brand recall (abilitatea consumatorilor de a-si aminti corect identitatea brand-ului si de a-l asocia corect cu un anumit produs) si un brand lift (o crestere a interactiunii cu un brand, datorata modificarii perceptiei clientului in legatura cu acesta) mai mare decat publicitatea video in-stream – analiza Nielsen arata ca, atunci cand compari acelasi brand din punct de vedere al reclamelor marketate drept continut brand-uit si drept reclame in-stream, continutul brand-uit genereaza, in medie, un brand recall de 86% printre utilizatori, fata de doar 65% in cazul reclamelor in-stream; in plus, afnitatea cu brand-ul, intentia de cumparare si intentia de a recomanda produsul la care se face reclama sunt mai mari in cazul celui brand-uit

    branded-2

  • Consumatorul reactioneaza la continutul captivant – cand privitorul vede continut interesant, de calitate, la care rezoneaza personal, brand-urile integrate in acest continut sunt automat vazute intr-o lumina mai favorabila; conteaza mult si ca prezentatorul acestui continut sa fie un expert usor de simpatizat, accesibil privitorului
  • Partneriatul cu un publisher poate creste impactul reclamelor – distribuirea continutului brand-uit in parteneriat cu un publishers inseamna un brand lift cu 50% mai mare, in medie, decat distribuirea de continut de acest fel pe cont propriu; parteneriatele acestea inseamna asocierea cu formate deja existente, cu vedete cunoscute si ajungerea la un public care e deja loial
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)