ODR

Pe 15 februarie, Comisia Europeana a dat unda verde platformei ODR („online dispute resolution platform”, in traducere „platforma de rezolvare a disputelor online”), anunta ecommerce-europe.eu. ODR-ul are drept scop oferirea unui spatiu virtual in care consumatorii si companiile isi pot inregistra plangerile si isi pot rezolva disputele domestice si trasfrontaliere (atata timp cat ambele parti fac parte din Uniunea Europeana). „Daca aveti o nemultumire legata de un produs sau serviciu cumparat on-line, puteti folosi acest site pentru a incerca sa ajungeti la o solutie fara a apela la instante. Puteti utiliza site-ul doar dacă locuiti in UE, iar comerciantul are sediul in UE. In unele tari, puteti utiliza acest site si daca, in calitate de comerciant, doriti sa reclamati un consumator caruia i-ati vandut un produs sau un serviciu pe Internet”, explica versiunea in romana a platformei.

Companiile de e-commerce din UE aveau obligatia de a include un link catre site-ul oficial ODR pana cel tarziu pe 14 februarie si vor trebui sa isi modifice informatiile de pe site, conform cerintelor Articolului 13 din Directiva ADR 2013/11/EU. Cum functioneaza platforma ODR? Clientul inregistreaza o plangere; aceasta ajunge la comerciantul relevant, care propune o rezolvare alternativa a disputei (ADR); odata acceptata de client respectiva rezolvare, plangerea ajunge via ODR la ADR-ul cu pricina, care rezolva plangerea in 90 de zile.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)