unified com

Pentru a raspunde dorintelor consumatorului – care isi doreste o experienta de shopping unitara pe toate canalele (digitale si fizice), magazinul oferindu-i posibilitatea de a cumpara pe loc, de a ridica produsul, de a-l testa pe viu, de a citi recomandarile altor clienti – retailerii de astazi trebuie sa nu uite expresia magica: „cumpara online, ridica din magazin” (CORM), care este tendinta la moda in retail. Acest serviciu satisface clientul, ii ajuta pe retaileri sa scape rapid si ieftin de produse, dar presupune o coordonare online – offline care nu este usor de obtinut.

Cei de la multichannelmerchant.com au analizat 30 de retaileri care ofera acest serviciu si au extras informatii privind cele 4 faze ale experientei de shopping CORM si optimizarea acestora:

  1. APLICATIILE. Au rolul de a oferi clientilor omnichannel o unealta cu care pot accesa usor informatii complete legate de produse, unealta care le completeaza experient in magazinul fizic. 73% dintre consumatori spun ca felul in care functioneaza o aplicatie le influenteaza felul in care percep un anumit brand. Deci este vital pentru retaileri sa ofere publicului aplicatii functionale. In plus, anuntati clientul in aplicatie ca oferiti serviciul CORM (momentan, doar 42% dintre retailerii analizati fac asta), oferiti informatii despre stocul de produse (ideal e sa mentionati numarul exact de produse, nu doar „in stoc”) si magazinul offline unde clientul gaseste produsele respective (plus harti interactive ale magazinului, pentru localizarea exact a produsului pe raft), integrati in aplicatie servicii ca informatii de contact, plata online, live chat si oferiti posibilitatea de cautare vocala/vizuala.

  2. CKECK-OUT-UL. Corect facut, presupune mentionarea clara a inventarului magazinelor din apropiere si a intervalului de timp in care pot fi ridicate produsele de acolo, oferirea serviciului CORM intr-un interval clar (de 1 ora sau 1-24 ore, de exemplu), accesul la relatii cu clientii prin SMS, includerea tuturor informatiilor relevante in comanda, identificarea usoara a adresei magazinului.

  3. COMUNICAREA POST-CUMPARARE. Anuntati prin SMS clientul ca produsul e gata de ridicat, de unde poate fi ridicat si ce acte sunt necesare ridicarii acestuia, nu uitati sa spuneti „Va multumim pentru comanda dvs.”, in magazinul fizic indicati vizibil locul de ridicare a produselor (clientul nu trebuie sa piarda timp cautandu-l) si nu ar strica nici sa oferiti clientilor propriul sistem de livrare (Elefant.ro, de exemplu, are chioscuri proprii la metroul bucurestean, de unde clientii isi pot ridica comenzile) ori posibilitatea de a ridica un prieten comanda.

  4. EXPERIENTA IN MAGAZIN. Umpleti magazinele fizice de bannere care amintesc clientului ca poate ridica gratuit din magazin produsul dorit, oferiti chioscuri la care clientul poate scana codul de bare din comanda online si isi poate ridica singur produsul si educati angajatii sa fie prietenosi cu clientul.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)