Cine suporta transportul produsului/pieselor in timpul garantiei?

Intrebare

Cine trebuie sa suporte dpdv legal transportul unui produs ce se doreste a fi inlocuit sau reparat [ori a unei piese de schimb] atunci cand clientul beneficiaza de garantie? 3 variante de raspuns: client, vanzator, importator.

Topic deschis 0
Chestiuni legale Contractele cu furnizorii Logistica George Draghici 5 ani 3 raspunsuri 392 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 3 )

  1. extras din legea 449/2003

    Art. 9
    Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

    Art. 10
    In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.

    Art. 11
    (1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
    (2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
    a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
    b) importanta lipsei de conformitate;
    c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
    (3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
    (4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

    Art. 12
    Termenul fara plata, prevazut la art. 10 si 11, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele.

    Am sa va rog sa cititi cu atentie art 9 si art 12.
    Art 9 spune ca vanzatorul e cel raspunzator, nu consumatorul, nu importatorul.
    Art 12 spun ca “fara plata” inseamna orice.. practic si costul postal, costul de livrare, sau orice alt cost necesar aducerii la conformitate.

    Sper ca ti-ai raspuns singur citind cele 2 paragrafe din lege. Daca inca nu ti-e clar, te rog adauga un comentariu.

  2. Asta cu “orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele” mi se pare cam ambigua. Daca de exemplu clientul nu mai doreste produsul pentru ca nu ii place sau pentru ca pur si simplu nu mai are chef sa il cumpere, tot tu trebuie sa ii platesti transportul?

  3. “orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele”.

    Exprimarea mi se pare ambiguua in conditiile in care discutam despre defecte ale unor dispozitive electronice pot sa apara in perioada ulterioara livrarii. Din aceast perspectiva “lipsa de conformitate survine ulterior momentului livrarii”.

    Exemplu concret: un telefon achizitionat care dupa 1 an de functionare are probleme cu ecranul. In opinia mea lipsa conformitatii survine ulterior momentului livrarii.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.