vintage industrial

Alibaba.com, cea mai mare companie e-commerce din China, este frecvent acuzata ca tolereaza vanzarea de produse falsificate pe platformele sale. Cei de la nytimes.com au stat de vorba cu Greg Hankerson, un producator american de mobilier din Phoenix (Arizona), pentru a afla cum lupta compania acestuia (Vintage Industrial) impotriva produselor contrafacute.

Greg Hankerson si sotia lui, Sim, sunt proprietarii unui atelier care produce mese, dulapuri si alte piese de mobilier antichizat, de lemn, din 2009 incoace. 25 de angajati creeaza, in mare parte de mana, tot ce iese pe usile fabricii si au – impreuna – 125 de ani de experienta in metalurgie si 100 de ani de experienta in prelucrarea lemnului.

Modele create de ei sunt copiate de sute de alte persoane si vandute apoi pe marketplace-urile Alibaba, ca Taobao.com, la preturi mult mai mici (de exemplu, 24 $ in loc de 5.295 $, pentru o masa). Hankerson spune ca „sunt din ce in ce mai multe. Parca as incerca sa curat de buruieni o ferma de 28 de hectare”. In paralel, fondatorul Alibaba (companie evaluata la 260 miliarde $), Jack Ma, ii promite presedintelui Donald Trump ca va promova in China micii producatori americani.

Cei de la Alibaba insista ca e nedrept sa le pretinzi sa prinda toti producatorii de falsuri, astfel de practici ilegale fiind omniprezente in China. Si ca au un sistem de detectare a falsurilor destul de puternic pentru a scana 10 milioane de produse zilnic, dar care de fapt este greoi, predispus la blocaje si ineficient. Asa ca Hankerson cauta, 12 ore/zi, cu un software de cautare de imagini care il costa 74$/luna (Plaghunter), iMac-ul propriu si telefonul, produse similare alor sale. „Daca scapam situatia de sub control, oamenii vor putea sa ne cumpere lucrarile pe nimic. Ar putea fi devastator pentru noi”, spune barbatul, care a descoperit problema in 2014.

vintage industrial 2 Multi vanzatori de pe Taobao.com folosesc chiar imagini ale produselor de pe site-ul companiei Vintage Industrial (retro.net), iar unii recunosc ca iau ideile de la Hankerson, folosindu-le drept punct de referinta pentru propriile lor creatii, care sunt identice, cu exceptia materialelor folosite.

Hankerson a contactat direct vanzatorii si i-a rugat sa nu ii mai foloseasca imaginile pe aceste site-uri, iar majoritatea au fost de acord. A semnalat si celor de la Alibaba problema si, pozele lui au disparut de pe site-urile companiei, dupa ce a trecut prin intregul proces de infringement si completarea a numeroase acte. Dar anul trecut s-a lovit de un zid: site-ul prin care semnala produsele suspecte celor de la Alibaba nu a mai mers, primind mesaje de eroare; in august, a scris departamentului de PR si a amenintat ca va face ditamai scandalul public, asa ca a fost contactat de cineva si a predat o lista de 400 de imagini suspecte; dintre ele, doar unele au disparut, restul fiind pe alt sistem Alibaba si necesitand alt proces separat de eliminare; acum, Hankerson a apelat la un avocat si vrea sa porneasca un proces comun, cu alti proprietari de afaceri mici, aflati in situatii similare.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)