crestere-rata-conversie

Internetul a adus, în doar 25 de ani, cea mai mare revoluție in comerț si afaceri din toate timpurile. Iar această revoluție va schimba chiar și modelele clasice de afaceri. Cifra de afaceri reprezintă suma totală a tranzacțiilor încasate de către o companie. Rata de conversie reprezintă capacitatea unui business de a satisface cererea din piață.

 

Rată de conversie și cifră afaceri

O afacere este evaluată prin indicatorul cifrei de afacere. Acesta este compus, printre altele, din factorii ce scot în evidență atractivitatea din piață a produselor / serviciilor sale.

Rata de conversie (din online) scoate în evidență același aspect esențial din business: cât de atractiv este un produs/serviciu al unei companii.

Offline-ul se mișcă anevoios în această luptă pentru a duce pieței ceva atractiv, iar online-ul, extrem de rapid, poate releva atractivitatea unui produs sau serviciu prin rata de conversie înregistrată.

 

Ponderea ratei de conversie în cifra de afaceri

Cifra de afaceri a unei companii este măsurată, greoi, anual. Dar, aceasta se poate calcula și în timp. Rata de conversie a unei afaceri se măsoară în timp real în cadrul magazinului online. Instrumentele digitale precum Google Analytics permit asta, sistemele ERP ce prezintă încasările în timp real, de asemenea, pot face asta.

Dacă un business știe în timp real rata de conversie, cel mai probabil, cifra de afaceri poate fi determinată, de asemenea, în timp real, la nivelul unui an întreg, în baza unei proiecții relativ simple.

 

Cum poate fi crescută cifra de afaceri prin creșterea ratei de conversie?

Cifra de afaceri poate fi crescută prin creșterea ratei de conversie, iar creșterea ratei de conversie poate fi făcută prin acordarea unei atenții sporite acestui aspect esențial de business.

Exemplul 1:

Dacă o afacere are anual 1% rată de conversie, cu cifra de afaceri de 30,000 EURO, în aceleași condiții, o rată de conversie de 2% duce cifra de afaceri a companiei respective la dublu.

Exemplul 2:

Cu fiecare 0,01% creștere a valorii ratei de conversie, compania crește cifra de afaceri anuală cu 10%. Nu discutăm costurile acestei creșteri. Sunt o discuție separată.

Exemplul 3:

Dacă o afacere (comerț online) are 30,000 EURO cifră afaceri anuală, pentru a-și dubla cifra de afaceri trebuie să dubleze rata de conversie, prima opțiune, iar cea de-a doua să ajungă și la alți cumpărători ce se convertesc ca urmare a ofertei businessului.

 

Cele două opțiuni

Prima opțiune

Creșterea ratei de conversie – deci a cifrei anuale de afaceri - este un efort strict corelat cu convingerea oamenilor în direcția achiziției. Iar convingerea se poate face apelând la o serie de acțiuni de marketing.

A doua opțiune

Nu este corelată cu creșterea ratei de conversie, ci este corelată cu accesul businessului respectiv la piața potrivită pentru produsul/serviciul oferit, în termenii/condițiile oferiți/oferite.

 

Opțiunea câștigătoare?

În acest material se face abstracție de costurile achiziției de client – publicitate. Sunt prezentate două rute de marketing digital ce pot avea impact în cifra de afaceri a unei companii, prin creșterea ratei de conversie.

Dacă ne concentrăm exclusiv pe rata de conversie și relația acesteia cu cifra de afaceri, făcând abstracție de costurile achiziției, putem spune că un produs mai bun, mai ieftin, mai calitativ, mai reputat (brand), cu o livrare mai bună, cu o prezentare mai bună crește cifra de afaceri.

Iar rata de conversie este indicatorul proprietăților indicate mai sus. Rata de conversie este și noua “cifră de afaceri anuală”, una prezentată în timp real de instrumentele digitale.

 

Costul creșterii cifrei de afaceri (ratei de conversie)

Costurile creșterii cifrei de afaceri prin creșterea ratei de conversie pot fi mai mari decât profitul înregistrat. Iar această situație atrage susținerea operațiunilor din credit sau alte surse – firma merge pe minus.

Creșterea cifrei de afaceri prin creșterea ratei de conversie, menținând controlul costurilor este posibilă foarte facil prin datele raportate în timp real de instrumentele digitale.

Testarea și verificarea balanței de plus sau minus între costul unei operațiuni de vânzare și cel al încasării avute este posibilă în timp real.

O rată de conversie foarte mare poate fi indicatorul unui produs extrem de atractiv pentru piață, ce se poate dovedi păgubos pentru un business, dar poate însemna și o performanță foarte bună a targetării avute în cadrul acțiunilor de publicitate. Așa cum și o rată foarte mică de conversie poate scoate în evidență carențe de marketing și publicitate, iar prin asta poate genera minus în balanța cost și profit din cifra de afaceri.

Câteva link-uri utile:

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)