jd

In China, gigantii lumii e-commerce – ca Alibaba, JD.com si Suning – incearca sa micsoreze gradul de saracie al tarii investind intr-o piata virgina: comertul rural sustenabil. Chinezii vor sa vanda produse industriale la tara si produse agricole la oras, dar deocamdata doar prima parte a ecuatiei comerciale functioneaza bine.

Un exemplu recent il constituie initiativa companiei de e-commerce JD.com (care a fost fondata in 1998 si este principalul competitor al Alibaba): aceasta investeste in taranii locali, citim pe seekingalpha.com. In cadrul proiectului „Running Chicken”, JD.com intentioneaza sa ofere 100 de imprumuturi fara dobanda unui numar de 100 de gospodarii sarace din provincia Hebei (din nordul tarii), pentru ca acestea sa investeasca banii in reproducerea si cresterea de gaini, pe care sa le vanda ulterior online.

Fiecare gospodarie va castiga 40% net din pretul de vanzare al fiecarei pasari, iar compania online chineza castiga la capitolul imagine, la capitolul organizarea si administrarea unei linii de productie rurale si sprijina introducerea gainilor vii in mediul online (vanzarea acestora presupune trecerea printr-un proces lung si complicat).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)