shop.org

In perioada 25 – 27 septembrie, la Los Angeles, a avut loc conferinta anuala Shop.org, eveniment organizat de National Retail Federation si centrat pe sfaturi pertinente pentru jucatorii din retail. In prima zi a conferintei, discutiile s-au centrat pe extinderea comertului online in China, scrie cardnotpresent.com.

Piata de e-commerce de aici a valorat, in 2016, 700 miliarde $, iar totalul vanzarilor online a fost de 2 trilioane $ – prin urmare, in jur de o treime din toti banii cheltuiti anul trecut pe cumparaturi pe Internet au provenit din buzunarele consumatorilor chinezi. Deci este vital pentru orice comerciant sa intre pe piata chineza si – pentru a face asta – este important sa:

  • faci parteneriate cu jucatorii locali, peisajul e-commerce de aici nefiind similar aceluia din restul lumii
  • nu uiti ca in SUA si Europa, clientul vrea acces rapid la produsul cumparat online, dar in China cel mai importante sunt pretul si produsele autentice
  • folosesti platformele sociale si de chat online (mai ales WeChat), care acolo sunt la putere, chinezii folosindu-le pentru socializare si plati online
  • accepti plata via terti ca Alipay, nu sa impui plata prin card de credit (care nu sunt la ordinea zilei acolo, unde totul se plateste cash sau prin sisteme de plata ca acesta)

In caz contrar, te poti trezi ca nu reusesti sa prinzi radacini in China. Si nu ai fi singurul: la finele anilor ’70, tara asiatica si-a deschis granitele investitorilor straini, iar unele dintre cele mai puternice nume din comertul american – companii din topul Fortune 500 – s-au grabit sa vanda in a doua cea mai mare economie a lumii, dar unele au dat chix.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)