holiday-shopping-cart Clientii au 4 tipuri de comportament atunci cand isi fac cumparaturile pentru Sarbatori, scrie cardlytics.com. Comerciantii online trebuie sa inteleaga ca acum oamenii nu mai cumpara totul de Black Friday, in avans: apetenta clientilor pentru reducerile din noiembrie a scazut, in 2016 existand cu 15% mai putini cumparatori de BF decat in 2015, de exemplu.

Pentru a sti cand cumpara clientii tai si cum ajungi la fiecare dintre ei, trebuie sa le intelegi tipologia. Astfel, sursa amintita identifica urmatoarele 4 tipuri de consumatori:

  1. Cumparatori periodici. Acestia nu cumpara doar la final de an, pentru Sarbatori, ci isi impart achizitiile de-a lungul mai multor luni, cumparand de la mai multi retaileri, online si offline, adunand darurile pe masura ce le descopera. Acestia sunt responsabili pentru cea mai mare „felie” din totalul banilor cheltuiti pe cumparaturi, de Sarbatori, in 2016 (46%, cu doua procente mai mult YoY). Cum ii convingi sa cumpere, pe final de an: ofera-le banii inapoi daca revin la tine pentru o a doua achizitie si organizeaza o campanie de marketing prelungita pentru canelele online si offline (care sa ii „atace” in aplicatia mobile, in outdoor, pe computer, si sa ii convinga sa cumpere spontan).

  2. Cumparatorii precoce. Sunt eficienti, cumpara ce au de cumparat din timp, din magazine putine la numar. Anul trecut, ei au cheltuit doar 10% din totalul banilor dati pe cumparaturi, de Sarbatori. Cum ii convingi sa cumpere, pe final de an: fa campanii de marketing axate pe varietatea cadourilor si pe faptul ca, din shop-ul tau, le poti cumpara rapid si eficient, fara sa pierzi timp.

  3. Cumparatorii de Black Friday. Le place sa cumpere la reducere, online sau offline (unde stau la cozi, pentru un discount bun): in 2016, au cumpart cu 3% mai mult in magazinele online ale retailerilor care au si magazine fizice si cu 7% mai mult in magazinele exclusiv online. Anul trecut, au dat din buzunarele proprii 16% din totalul banilor cheltuiti pe cumparaturi, de Sarbatori. Cum ii convingi sa cumpere, pe final de an: vor cel mai mic pret, vor sa simta ca au facut o afacere, deci ofera-le reduceri exclusive (discount-uri suplimentare pentru abonatii la newsletter, reduceri si pentru membrii familiei).

  4. Cumparatorii pe ultima suta de metri. Cumpara mai ales online si sunt segmentul in cea mai mare dezvoltare. Din totalul banilor cheltuiti pe cumparaturi, de Sarbatori, in 2016, ei au dat 28%. Cum ii convingi sa cumpere, pe final de an: explica-le ca de la tine din magazin cumpera rapid, punand accentul pe programul extins de functionare si posibilitatea de a cumpara online si a ridica din magazin (pentru offline)/livrare rapida la tarife reduse si garantia faptului ca, daca livrarea nu vine in ziua promisa, primesc inapoi banii, un discount sau altceva (pentru online)
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)