Artboard 2 copy

În ultimii ani ContentSpeed s-a implicat activ în desfășurarea campaniilor de Black Friday, generând de la an la an un impact crescut pentru magazinele online românești.

Te invitam sa afli cum a evoluat fenomenul, urmărind câteva statistici.

2012

Deși în 2012 fenomenul Black Friday inca nu prinsese avant prea mare pe piața românească, ContentSpeed a desfășurat o prima astfel de campanie, generând venituri de peste 1,7 milioane de lei.

2014

Anul în care fenomenul a luat amploare și pe piața din România a fost vizibil și în rândul vânzărilor înregistrate de clienții ContentSpeed. 2014 a consemnat un vârf de trafic de 105.000 vizitatori în cea mai aglomerată perioadă. Per total, au fost plasate 6000 comenzi, ceea ce înseamnă o medie de 3.49 comenzi pe minut.

2015

Anul 2015 a generat vânzări de aproximativ 4,5 milioane de euro, în creștere cu 46% față de anul trecut, pentru un volum de produse de aproape 70.000. Cea mai mare comandă medie a vizat categoria de bijuterii și ceasuri, unde suma a depășit 250 de euro. Produsele pentru copii au avut o medie de 57 de euro, iar comanda medie de Black Friday a fost de 110 euro, în creștere cu 40% față de restul anului. Sectorul IT&C rămâne cel care generează cele mai multe vânzări, peste 70% din cele înregistrate cu ocazia Black Friday. Nișa de fashion and beauty are o creștere spectaculoasă față de 2014, cu 360%.

2016

Și anul 2016 a reprezentat un punct de creștere pentru magazinele construite pe platforma ContentSpeed, un an în care s-au generat comenzi de peste 5,5 milioane de euro generate de campania Black Friday, cu o creștere de 25% față de anul 2015. S-au înregistrat un total de produse vândute de 66.796 în cele 3 zile ale campaniei, ceea ce înseamna o medie de 15.46 comenzi pe minut. Numărul produselor vândute s-a apropiat de 78.000.

Comanda medie de Black Friday a fost de 137 euro, în creștere cu 42% față de restul anului. Sectorul IT&C rămâne cel care generează cele mai multe vânzări, aproximativ 56% din cele înregistrate cu ocazia Black Friday, în scădere față de anul 2015, însa, sectorul care a luat amploare a fost Fashion and Beauty cu o creștere spectaculoasă față de 2015, reprezentând 35% din totalul vânzărilor campaniei de Black Friday. În cazul clienților de pe platforma ContentSpeed - această creștere este parțial generata de intrarea marelui retailer SEPHORA.

2017

Nu în ultimul rând, pentru anul 2017 așteptăm o creștere a vânzărilor comparativ cu anii precedenți de aproximativ 20%. Odată cu mărirea numărului de utilizatori eCommerce, magazinelor online le este recomandat sa se pregătească pentru cel mai aglomerat sezon de cumpărături: toamna-iarna 2017 și pentru asa-numita “febra Black Friday”.

În 5 ani de experienta în realizarea campaniilor de Black Friday am identificat cele 6 componente esențiale pentru a avea succes garantat:

  1. Trebuie sa-ți faci din timp estimări corecte despre bugetul pe care urmează să-l investești în campania de promovare. Astfel vei putea estima si creșterea de trafic.
  2. Alocarea de extra resurse de hosting. Dacă estimezi o creștere majoră a traficului trebuie sa te asiguri ca serverul va face față. Nu e nimic mai grav decât să fi investit bani în promovare, să ajungă vizitatorii pe site-ul tău și acesta sa fie “picat”.
  3. Crearea unui design special. Dacă magazinul tău online nu arata altfel decât în mod normal (bannere, iconițe, buline de reducere, poate chiar un alt backgound) vizitatorii, în febra vânătorii de reduceri, s-ar putea sa nu observe ca și tu ai campanii active și să caute următorul site “negru”.
  4. Stocurile de produse: Trebuie să pregătești din timp fișierele cu produse și stocurile aferente pe care vrei să le promovezi de Black Friday. Dacă nu ai stoc propriu, asigură-te ca ai stoc suficient rezervat la furnizor.
  5. Nu vrei să vinzi ce nu poți livra. Prin urmare, trebuie să te asiguri că site-ul are stoc special dedicat ofertei de Black Friday și că se scade din el cu fiecare comandă primită (și nu abia după confirmare cum e în mod obișnuit). Dacă magazinul tău online este integrat cu un soft de gestiune sau ERP se recomandă întreruperea fluxului pentru a nu risca sa trimiți spre facturare comenzi cu produse cu stoc negativ.
  6. Blocarea stocului dedicat campaniei. Pentru a te proteja de orice risc - stocurile și preturile sunt pregătite din timp. Le poți edita și în timpul campaniei dacă vrei sa suplinești stocul. Produsele cu stoc epuizat vor avea un watermark aplicat peste imaginea de produs ca sa le diferențieze cat mai repede de alte produse din pagina și sa inducă “urgenta”.

ContentSpeed vine în ajutorul clienților săi cu Pachetul Promotie Black Friday care conține toate elementele tehnice și de design specificate. Vom începe estimarea, alocarea și testarea de extra resurse de hosting din timp.

Echipa de designeri va pregăti creația pentru: Landing Page dedicat, 3 bannere de promoție și newsletter, menite să te ajute să captezi atenția clienților tăi și să crești numărul de comenzi.

Citeste mai multe Tips & Triks despre o campanie de succes pe blogul ContentSpeed.

Spor la vanzari!

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)