social-media Desi retelele de socializare sunt responsabile de o felie mica din vanzarile online de retail totale, au un rol din ce in ce mai important in e-commerce. Primii 500 de retaileri din SUA au castigat, in 2014, 3,3 miliarde $ din shopping-ul social (cifra mai mare cu 26% fata de 2013), conform cifrelor „Social Media 500”. Prin analiza ratelor de conversie, a valorii medii a comenzii, a venitului generat de share-uri, like-uri si tweet-uri, BI Intelligence a tras cateva concluzii despre relatia dintre social media si e-commerce. Datele au fost stranse intr-un raport despre care businessinsider.com da mai multe detalii. Care sunt concluziile-cheie ale raportului?

  • social media atrage cresteri mai mari in traficul pe site-urile de retail decat orice alt canal online (numarul de trimiteri la e-commerce de pe retelele de socializare a crescut cu aproape 200% intre primul semestru din 2014 si primul semestru din 2015)
  • retailerii trebuie sa se concentreze pe dispozitivele mobile, pentru ca oamenii nu sunt la fel de dispusi sa share-uiasca continut de acest gen pe smartphone/tableta (sansa ca un utilizator social media sa share-uiasca o postare a unui brand online pe un dispozitiv mobil e cu 35% mai mica fata de cea de a share-ui pe un laptop/desktop)
  • Facebook e in continuare platforma sociala dominanta; 50% dintre toate mentiunile legate de un brand de retail online care apar in social media, apar pe Facebook; 64% dintre veniturile generate de social media i se datoreaza;
  • Pinterest e un nume important in domeniul comertului social, desi are putini utilizatori (de 6,5 ori mai putini ca Twitter-ul); 16% din „felia” veniturilor generate de social media i se datoreaza Pinterest-ului (noile butoane de „Buy” promitand sa genereze venituri si mai mari)
  • Twitter-ul isi pierde influenta cand vine vorba despre comerciantii mass-market, dar nu si cand vorbim despre promovarea unui eveniment punctual (vanzarea de bilete la un meci, de exemplu)
  • Instagram nu e un jucator important pe piata de retail, dar e folosit in scop de branding de catre companiile de top, iar noile butoane de „Buy”ar putea schimba situatia
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)