Regulamentul General pentru Protectia Datelor 2016/279 (G.D.P.R.) va intra in vigoare pe 25 mai 2018, va inlocui Directiva 95/46/CE si aduce o schimbare importanta reglementarilor privind protectia datelor personale pe teritoriul UE. Conform acestor noi reguli, Google si Facebook nu vor putea folosi informatiile personale despre utilizatorii lor in scop publicitar, fara permisiunea acestor utilizatori, noteaza pagefair.com.

Cand folosesti Google sau Facebook, iti impartasesti informatiile personale de bunavoie, iar aceste doua companii le pot polosi pentru a-ti oferi serviciile pe care le ceri de la ele. Dar, conform noului G.D.P.R., nu le vor putea folosi si in alte scopuri – prin urmare, utilizatorul va semna acorduri specifice, pentru fiecare scop in care ii vor fi folosite datele, si poate opta sa nu fie de acord cu folosirea acestora. GDPR-scale.003

Cum va fi afectat Google de noul G.D.P.R.? Fiind o companie care are o relatie directa cu utlizatorii, le poate cere consimtamantul privind utilizarea datelor personale in scop publicitar (pentru reclame care sa le apara in search, YouTube, Maps sau diverse site-uri) , dar acestia nu sunt motivati de nimic sa isi dea acordul. Noua legislatie va afecta caracteristice de targeting din AdWords („remarketing”, „affinity audiences”, „custom affinity audiences”, „in-market audiences”, „similar audiences”, „demographic targeting”, „Floodlight”), „Customer Match”, „Remarketing lists for search ads (RLSA)”, Gmail-ul (care folosea metadata din mail-uri in scop comercial).

GDPR-scale.002 Facebook-ul, pe de alta parte, va trebui sa ceara cordul utilizatorilor sai pentru reclame in WhatsApp, Facebook Audience Network (procesarea datelor personale pe alte site-uri), Newsfeed si Instagram.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)