Intr-o lume in care publicitatea online este o necesitate pentru orice brand, influenta publicitatii pe Internet e masurabil doar in cadrul conversiilor online. Dar cand clientul isi finalizeaza achizitia din magazine fizice vorbim despre „efectul ROPO” („research online, purchase offline”) – care este omniprezent pe piata contemporana de consum. Cu alte cuvinte, oamenii se informeaza online despre produsele pe care vor sa le cumpere, dar apoi le achizitioneaza offline, din magazin.

Oamenii prefera shopping-ul online pentru ca preturile sunt mai mici (56%), pentru ca pot comanda ceva la orice ora (46%) si pentru ca e mai comod (40%). Si cumpara offline pentru ca pot vedea produsul in fata lor (60%), il pot lua pe loc acasa (53%) si il pot testa pe loc (33%).

In 2012, ibi research si Universitatea din Regensburg efectuau un studiu in urma caruia concluzionau ca peste 80% dintre cumparatori isi iau informatiile de pe Internet inainte de a cumpara un produs. In Romania, peste 10 milioane de oameni cu acces la Internet si Consumer Barometer-ul Google arata ca, dintre acestia, 77% se informeaza online inainte de a cumpara.

Cum potentialii clienti trebuie abordati diferit offline si online (online, publicul-tinta verifica oferta brand-ului, acesta fiind un punct de pornire crucial pentru achizitii), pentru a te promova pe Internet si a obtine clienti in offline trebuie sa apelezi la campaniil de retargetare. Cum poti folosi retargetarea pentru a influenta achizitiile offline? RTB House (furnizor de tehnologie cu operatiuni la nivel mondia, care dezvolta instrumente pentru cumpararea de spatiu publicitar) are cateva idei pentru aceste conversii:

  • scopul campaniilor de retargetare nu e doar vanzarea, ci si construirea unei bune imagini a brand-ului, care va influenta la randul ei rezultatele in online si offline; efectul  de branding e dificil de masurat, dar exista – bombardati cu reclame, potentialii cumparatori vor recunoaste elementele marcii folosite online, iar brandul va deveni in mintea lor
  • sfatuieste clientul sa cumpere offline: pentru unele categorii de produse (de exemplu, echipamente si materiale pentru constructii ori mobilier de mari dimensiuni), cautarile efectuate online nu sunt si finalizate in cosul de cumparaturi de pe Internet; aceste branduri pot, prin urmare, sa utilizeze promovarea online pentru a genera vanzari in magazinele offline, sugerand clientului sa contacteze un consultant, intr-un magazin fizic
  • o tehnica de retargetare eficienta e si afisarea unei harti catre cel mai apropiat magazin offline; un potential cumparator nu poate sti exact unde se regaseste punctul de vanzare al respectivei companii; un voucher sau un bonus intareasc si ele decizia de achizitie

Infografic ROPO (RTB House)

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)