Si in acest an studiul realizat de agentia de comunicare Starcom Romania – „Consumer Report 2017” – a analizat activitatile online si offline ale consumatorilor din tara noastra (impartiti in 4 categorii), scrie refresh.ro. Ce a descoperit in privinta comportamentului general de cumparare al romanilor? Ca tinerii romani de 18 – 34 de ani, fara copii, sunt cei mai pasionati de cumparaturile online, 56% dintre ei facand achizitii pe Internet.

  1. ADOLESCENTII (14 – 17 ani, inca merg la scoala):
  • 48% dintre ei (47% fete si 50% baieti) cumpara online, mai degraba in Romania, decat transfrontalier (31% vs. 24%)
  • 10% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, incaltamintea si produsele de ingrijire personala
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt produsele audio-video, produsele de ingrijire personala si hainele
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul, termenii livrarii (cost, durata) si ofertele speciale – tinerii avand un buget limitat
  • 27% dintre fete si 29% dintre baieti prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi la alte metode de plata)

1

  1. TINERII SINGURI (18 – 34 de ani, necasatoriti, fara copii):
  • 56% dintre acestia (si femei, si barbati, in procente egale) cumpara online, si de la noi, si din afara
  • 21% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, cartile si produsele IT&C
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt cartile, produsele audio-video si incaltamintea
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
  • 38% dintre femei si 33% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)

2

  1. FAMILIILE CU COPII (18 – 45 de ani, au copii mai mici de 14 ani):
  • 45% dintre ei (43% femei si 49% barbati) cumpara online, iar acestia din urma cumpara transfrontalier mai des decat doamnele (24% vs. 18%)
  • 17% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt cartile, hainele si produsele de ingrijire personala
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt hainele, incaltamintea si produse audio-video
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
  • 30% dintre femei si 31% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)

3

  1. FAMILIILE FARA COPII (peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie):
  • 37% dintre acestia (35% femei si 39% barbati) cumpara online, mai degraba in Romania, decat transfrontalier (21% vs. 17%)
  • 11% isi folosesc PC-ul pentru cumparaturi online
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din Romania sunt hainele, cartile si produsele de ingrijire personala
  • cele mai populare categorii de produse cumparate pe Internet din alte tari sunt produsele audio-video, hainele si produsele de ingrijire personala
  • cand decid sa cumpere ceva online, cele mai importante criterii sunt pretul si termenii livrarii (cost, durata)
  • 19% dintre femei si 23% dintre barbati prefera plata la livrare (acestia din urma sunt mai deschisi decat doamnele la alte metode de plata)
    4
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)