ad blocking IAB

Iab-romania.ro si Project Agora au derulat un studiu de 4 luni despre utilizarea programelor de blocare a reclamelor in Romania, pentru a descoperi cate ad blockere si-au instalat romanii si de ce evita acestia anumite formate de publicitate online. Studiul a avut 2 componente: masurarea tehnica a numarului de browsere care au instalate aplicatii de adblocking (folosind tag-uri PageFair) si un sondaj cu utilizatorii de Internet, (menit sa descopere motivele pentru care utilizatorii folosesc adblockere).

„Vestea buna este ca publicul apreciaza formatele non-intruzive si publicitatea executata corect, vestea proasta e ca toti playerii din industrie, clienti, publisheri, retele, operatori de tehnologie, agentii media trebuie sa reactioneze urgent la semnalele ingrijoratoare si ferme pe care le transmit consumatorii”, spune Adrian Motirlichie, Business Development Director Project Agora/Tailwind EMEA si coordonator al proiectului. Studiul s-a derulat in perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din Romania (conform SATI) si 1.300 de respondenti, cu o marja de eroare de +/- 2,6%.

Din cercetarea IAB Romania, se desprind urmatoarele concluzii:

  • 13,9% dintre vizitatorii pe principalele site-uri din Romania au un adblocker instalat, iar utilizatorii sunt convinsi ca il vor folosi in continuare in proportie de 96%!
  • motivele pentru care romanii isi instaleaza adblockere sunt: pentru a bloca publicitatea online care ii deranjează (85,4%), pentru a li se incarca mai repede paginile de Internet (43,8%) si pentru o mai buna experienta de navigare (42,6%)
  • site-urile care au cel mai des adblockere instalate sunt din categoriile: „Sport” (21,8% dintre vizitatori au un astfel de program instalat), „Programe si ghiduri” (19,9%), „Stiri generale” (18,2%), „Economic & financiar” (16,4%); cel mai mic procent (7,2%) se inregistreaza in cazul site-urilor despre „Hobby & Familie si Copii”
  • 43% dintre cei care nu au instalate programe de blocare a reclamelor stiu de existenta lor, iar utilizatorii de peste 55 ani cunosc in cea mai mica masura faptul ca exista programe de blocare a reclamelor
  • femeile considera utile reclamele online
  • per ansamblu, respingerea tipurilor de reclama testate este mare; cele mai „tolerate” formate de reclame online sunt cele de tip: in-stream video (16% dintre cei intervievati le accepta), retargeting (12,6%) si interstitial (12.1%); restul formatelor intruzive (expandabile, auto-play, floating) sunt respinse ferm de peste 90% dintre respondenti (utilizatori sau nu de adblocker)
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)