S-a terminat si editia 2017 de Black Friday, cel mai important moment anual din e-commerce-ul autohton. Am strans cateva dintre cifrele comunicate de jucatorii din domeniu si – la numele importante – le-am comparat cu cele de anul trecut. In 2017, se observa o tendinta de crestere a vanzarilor, a comenzilor platite via card si a cosului mediu de cumparaturi. Nwradu.ro adauga ca o alta parte pozitiva a fost faptul ca niciun site mare nu a picat (cu exceptia elefant.ro, care si-au cerut scuze ulterior, pe e-mail).

La capitolul „asa nu”, BF 2017 a fost caracterizat si de o lipsa de transparenta din partea retelelor de afliliere, asa cum au remarcat si dragosbunea.ro si nwradu.ro. Anul trecut, 2Performant avea public Live Stats care afisa traficul trimis de afiliati, numarul vanzarilor, valoarea acestora si a comisioanelor inregistrate (si compara cifrele cu aceeasi perioada din 2015), scrie dragosbunea.ro. Profitshare a facut publice rezultatele tarziu, fara a mai face live blogging-ul traditional: valoare comenzi = 54.566.894 lei (fara TVA), numar comenzi = 94.494.

EMAG.RO (computerblog.ro si playtech.ro), 17 noiembrie:

  • 8,3 milioane de vizite pe eMAG.ro
  • BF a depasit valoarea produselor vandute in 2016 (360 milioane lei, cu 20% mai mult fata de 2016, cand au fost comenzi totale de 301 milioane lei), dar ca numar se situeaza la acelasi nivel cu 2016 (1,1 milioane de produse vandute), desi se estima o crestere pana la 1,3 milioane de produse
  • cea mai mare comanda a fost un Range Rover Sport 3.0 (86.000 €)
  • site-ul a vandut si 100 de autoturisme, aproape 4,3 kg de aur si 518 abonamente Digi Mobil
  • peste doua treimi din totalul vizitelor s-au facut pe smartphone (68%)
  • in prima ora de Black Friday au fost inregistrate comenzi de peste 100 de milioane lei si aproape 30% din ele au fost platite cu cardul
  • in total, 30,7% dintre comenzi au fost platite online cu un card bancar (in 2016, procentul a fost de 26%)
  • valoarea medie a comenzilor a atins 970 lei, crescand la categorii precum telefoane mobile, gaming si PC-uri, mobila, televizoare, produse audio si video, electrocasnice mici, fashion si cosmetice
  • 000 de clienti noi au comandat pentru prima data online de la eMAG
  • un numar dublu de selleri a listat oferte de BF, pe platforma eMAG Marketplace, aproape 3.000 de parteneri, care au vandut 258.000 de produse, in valoare de peste 65 milioane lei
  • aproape 70% dintre clienti au ales livrarea prin curier, iar 20% au preferat oficiile postale

Despre Black Friday a scris si GPeC: Black Friday 2017: Vânzări record, dominația mobile, creșterea valorii coșului mediu, salt istoric al plăților cu cardul.

Infografic_evoMAG_Black_Friday_2017

EVOMAG.RO, 1 – 19 noiembrie:

  • vanzari totale de 3,2 milioane € in cele trei runde de reduceri (fata de 3,6 milioane anul trecut)
  • peste 30% dintre clienti au platit online, cu cardul, produsele achizitionate
  • valoarea medie a unei comenzi a crescut, pana la 830 lei
  • 45% dintre comenzi au venit de la clienti din Bucuresti
  • numarul total de vizite pe site a fost de aproape 1,4 milioane, cu peste 500.000 de vizite inregistrate in runda finala de BF
  • din totalul clientilor care au comandat, 73% au fost barbati si 27% femei
  • cea mai mare comanda (29.700 lei) a apartinut unei femei si a continut 34 de produse electronice, electrocasnice si de ingrijire personala
  • cel mai scump produs achizitionat a fost un televizor 4K Samsung (10.099 lei)
  • ro a vandut 5.900 de electrocasnice (mici si mari), 4.400 de componente PC, 2.600 de televizoare, 1.500 de telefoane mobile si tablete, 1.300 de laptop-uri si desktop-uri

fashion-up-logo-brand

FASHIONUP.RO, 17 – 19 noiembrie:

  • vanzari cu 44% mai mari fata de 2016 (cand au fost 000 produse vandute, 16.000 de comenzi si un volum total al vanzarilor de 4 milioane lei)
  • fata de anul trecut, a crescut cu 12% si valoarea medie a cosului de cumparaturi (in 2016, era de 260 lei)
  • cea mai mare comanda a venit din Craiova (39 de produse)
  • orasele din care s-au inregistrat cele mai multe comenzi au fost Bucuresti, Constanta, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Brasov
  • cel mai vandut produs a fost o geaca Be You, dovada a faptului ca gecile negre raman, in continuare, cea mai uzuala alegere a romanilor pentru iarna
  • cele mai vizitate si cumparate categorii au fost rochiile de zi, gentile, incaltamintea de sezon (ghete, botine, cizme) si gecile

Fashiondays-logo

FASHIONDAYS.RO, 16 – 17 noiembrie:

  • comenzi in valoare de 26,2 milioane lei (fara TVA), in crestere de 50% YoY
  • peste 300.000 de comenzi plasate pe site si in aplicatia de mobil
  • in total, traficul cumulat – pe site si in app – pe Fashion Days a fost de 20 de ori mai mare fata de o zi obisnuita, peste 1,5 milioane de vizitatori
  • valoarea medie a unei comenzi a fost de 380 lei si a inclus 2,9 articole
  • 65% dintre comenzi au fost facute direct din aplicatia de mobil; un client a petrecut, in medie, 14 minute in aplicatie
  • cel mai scump produs cumparat a fost o geanta Prada (7.590 lei)
  • cea mai mare comanda plasata a fost in valoare de 14.500 lei
  • comanda cu cel mai mare numar de produse a inclus 55 de articole
  • cei mai activi cumparatori au fost femeile, cu o pondere de 62% din totalul comenzilor plasate, insa in topul celor mai cumparate produse s-au aflat cele din categoriile pentru barbati
  • cele mai populare categorii de produse vandute – pantofi sport de barbati, geci de barbati, cizme de barbati, geci de femei, pulovere de femei, pantofi sport de femei, cizme si ghete de femei, ceasuri de femei

CEL.RO, 17 – 19 noiembrie:

  • vanzari de 28 de milioane lei
  • 55.000 de comenzi, cu 35% mai mult YoY
  • cel mai mare trafic a fost generat de Bucuresti –42%
  • cele mai multe tranzactii au fost inregistrate tot la nivelul orasului Bucuresti – 45%
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 850 lei, la fel ca in 2016
  • aproximativ 55% din totalul traficului feminin prefera varianta de mobile, dar valoarea cosului de cumparaturi al femeilor este mai mica (cu 10%) decat cea a cosului barbatilor
  • valoarea medie a comenzilor a fost cu 27% mai mare pe desktop fata de mobile
  • dispozitivele mobile au intrecut desktopul ca numar de accesari – 52% dintre vizitatori au preferat varianta de mobile (fata de 47% in 2016), iar 44% s-au orientat catre desktop (fata de 48% in 2016)
  • desi majoritatea accesarilor s-a facut de pe mobile, in privinta tranzactiilor cei mai multi prefera desktopul – aproximativ 65% (fata de 69% in 2016)
  • in ceea ce priveste perioada zilei cand s-au facut cele mai multe comenzi, romanii sunt matinali, astfel ca ora 08:00 a fost una de varf
  • s-au vandut 5.000 de telefoane, 800 de placi video, 1.600 de espressoare, 1.300 de aspiratoare, 3.000 de televizoare, 2.500 de anvelope
  • cel mai scump produs vandut a fost un televizor OLED (15.000 lei)
  • plata cu cardul online a atins un procent de 30% din totalul tranzactiilor

Bilant-Black-Friday-CELro-2017_web

IDEALL.RO, 17 – 19 noiembrie:

  • vanzari totale de peste 3 milioane €
  • cele mai vandute produse au fost aparatele frigorifice, masinile de spalat rufe, cuptoarele, plitele, hotele si televizoarele
  • cea mai mare comanda a atins suma de 3.600 €
  • cei mai multi vizitatori ai site-ului au venit din Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta si Iasi
  • comenzile de pe dispozitive mobile au fost cu 60% mai mari fata de 2016
  • mai mult de jumatate din comenzi au fost plasate telefonic si de pe desktop

LIBRIS.RO, 17 noiembrie:

  • 70.000 carti vandute, in valoare de peste 1,5 milioane lei
  • in cele 24 ore de campanie, site-ul a inregistrat peste 13.000 comenzi, fiind accesat de peste 150.000 vizitatori
  • 73% dintre comenzi au fost plasate de femei
  • judetele din care s-au inregistrat cele mai multe comenzi au fost Bucuresti, Cluj, Timis, Iasi si Brasov
  • Black Friday 2017 a fost dublu ca rezultate fata de 2016 si cu aproximativ 30% peste estimarile companiei
  • 40% dintre comenzi au plecat deja catre cititori
  • peste 2.600 dintre comenzile plasate au avut si donatii (astfel s-au strans, in 24 ore, 10.000 lei pentru Salvati Copiii Romania, in proiectul „Salveaza o viata” de dotare cu echipamente a unitatilor medicale din Romania)
  • cele mai vandute carti au fost cele din categoria Beletristica (48% din total), urmate de Cartile pentru copii (31% din vanzari)
  • autorii cu cele mai multe carti vandute au fost autorul roman contemporan Petronela Rotar (659 exemplare) si clasicul rus Lev Tolstoi (554 volume vandute)

Vegis

VEGIS.RO, 17 noiembrie:

  • crestere a vanzarilor cu 172% YoY, numarul comenzilor inregistrate fiind cu 40% mai mare fata de Black Friday 2016
  • 70% dintre comenzi au fost deja expediate catre cumparatori in cursul zilei de vineri, 17 noiembrie
  • 15% dintre comenzi au fost achitate prin card
  • 32% dintre comenzi au fost inregistrate pe dispozitive mobile; ponderea valorica a comenzilor de pe mobile in total a fost de 30%
  • cea mai mare comanda a fost in valoare de 2.500 lei si a inclus 50 produse
  • cele mai vandute produse au fost din categoriile Alimentare si Cosmetice
  • judetele din care s-au inregistrat cele mai multe comenzi au fost Bucuresti, Cluj, Timis, Iasi, Constanta, Brasov

 

//

In weekendul Black Friday (17-19 noiembrie a.c.) tranzactiile in rate pe cardurile de cumparaturi BT au crescut cu 88%, tranzactiile la comercianti cu cardurile de credit BT au crescut cu 54%, iar in total au fost aproximativ 1 milion de plati cu cardurile BT.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)