how much does a website costs?

 

Cât costă un magazin online?

 

 Piața de e-Commerce din România este deosebit de atrăgătoare pentru antreprenorii aflați la început de drum sau interesați de a-și deschide o afacere pe internet. Cu o creștere de peste 50% de la un an la altul, e-Commerce-ul promite un start rapid în afaceri și un business deosebit de flexibil. Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim în echipa ContentSpeed este legată de costul deschiderii unui magazin online. Răspunsul este mai complex decât speră cei care pun întrebarea. Acest cost depinde de mai mulți factori, dar evident că investiția în începerea unei afaceri online poate fi estimată dacă luăm în calcul ceea ce presupune.  

 

Care sunt principalele tipuri de costuri pe care trebuie să le iei în calcul la lansarea unui magazin online?

 

Depinde foarte mult de tipul de afacere online pe care o construiești, dar este bine să pornești bugetarea magazinului online de la un plan de business bine pus la punct. Acest plan de afaceri te ajută să îți clarifici atât nevoile tale actuale, cât și despre nevoile afacerii tale în viitor. Totuși, vestea bună este că, de obicei, deschiderea unui magazin online nu se va compara cu deschiderea unui nou magazin fizic din punct de vedere costuri.  

 

Iată principalele tipuri de costuri care compun investiția ta e-Commerce inițială:

 

  • Costurile de deschidere ale afacerii tale online din punct de vedere juridic și administrativ – acestea se aplică doar celor care nu au deja un business de retail tradițional;
  • Domeniul website-ului;
  • Pachetul de hosting/găzduirea web;  
  • Certificatul SSL;  
  • Platformă e-Commerce și eventualele costuri de dezvoltare și mentenanță ale acesteia;
  • Fee-uri și comisioane pe care le vei plăti către furnizorii tăi principali de servicii – firme de curierat și logistică cu care vei lucra, procesatori de plăti online, sisteme ERP sau software de facturare online, integrare cu marketplace-uri existente pe piață, comparatoare de prețuri;
  • Elementele de design grafic – branding, logo, identitate vizuală, grafică;  
  • Eventuale costuri cu documentarea produselor din magazinul tău online – fotografii, descrieri de produse;
  • Costuri de promovare online ale magazinului tău online și setările de marketing online pentru e-Commerce de la contul de Google Tag Manager sau Google Analytics pană la setup-ul eventualelor conturi de Google AdWords și Facebook Ad Manager;
  • Costuri cu stocurile – dacă vei lucra cu stocuri separate sau dacă nu ai deja un magazin fizic și ești o afacere aflată la început.  

 

Cât costă dezvoltarea platformei unui magazin online?

 

Dacă vorbim doar despre platforma e-Commerce pe care vom deschide magazinul nostru online, aici costul magazinului online depinde în primul rând de specificațiile magazinului respectiv, de integrările și de functionalitățile pe care dorim ca magazinul online să le aibă.  Primul pas pentru a stabili ce platformă e-commerce alegi ar fi să stabilești următoarea listă de nevoi de dezvoltare:

 

  • Care sunt principalele funcționalități pe care trebuie să le aibă magazinul tău online și fără de care nu poți lansa? Spre exemplu, este bine să te gândești dacă vei avea nevoie de la început de review-uri pentru produse, dacă vei avea pachete de produse cu discount sau vei avea nevoie de email-uri de alertă abandon coș etc;

 

  • Care sunt principalii furnizori de servicii cu care vei lucra și cu care trebuie să se integreze magazinul tău online? Este recomandat să iei în calcul procesatorii de plăti online, firmele de curierat, sistemele ERP sau de facturare online, eventuale marketplace-uri în care vei dori să vinzi produsele magazinului tău online, comparatoare de prețuri și eventualele tool-uri de marketing online cu care vei lucra;

 

  • Câte produse vei comercializa pe platformă ta e-Commerce la lansare? Care este previziunea de produse și categorii pe care le vei avea peste 1-2 ani de la lansare? Este bine să te asiguri că lucrezi pe o platformă de magazin online scalabilă;

 

  • Care este nivelul de business la care te aștepți în primii 3 ani după lansarea afacerii tale e-Commerce? Ține cont de faptul că magazinul tău online este un canal de vânzare. Platforma este mai puțin importantă decât va fi să investești în marketing și în promovarea magazinului tău online pentru a vinde din ce în ce mai mult. Nu uita să iei în calcul și investiția în stocuri și personalul de care vei avea nevoie la un anumit moment dat. Este deosebit de important să te asiguri că ai o platformă e-Commerce funcțională, cu un User Experience bun și pe care eventualul cumpărător se descurcă ușor. Mai departe de asta, este foarte important ca soluția e-Commerce pe care ai ales-o să fie scalabilă și să poți adăuga pe ea în timp functionalitățile de care ai nevoie. Nu pleca insă la drum cu toate funcționalitățile la care visezi – este important să lansezi repede și bine și este bine să alegi un magazin online care să aibă strictul necesar ca tu să poți începe să vinzi imediat;

 

  • De ce automatizări de procese estimezi că vei avea nevoie încă de la început? Spre exemplu, dacă nu aștepți din prima multe comenzi, atunci nu ai nevoie de la început de integrare cu sistemul de facturare. Dar odată ce numărul de comenzi în magazinul tău online trece de 30 pe zi, nu este realist să te aștepți că vei putea continua să faci facturile „de mană” și nu este eficient din punct de vedere business să angajezi un om care să facă doar asta.  

 

Pe piață există în acest moment o gamă variată de opțiuni în ceea ce privește platformele e-Commerce de la platforme open-source pană la soluții customizabile sau enterprise. Este foarte important să ții cont de lista de functionalități reieșită anterior și să alegi o platformă de magazin online scalabilă care să răspundă tuturor cerințelor tale importante.  

 Dacă ești la început de drum, a opta pentru o soluție SaaS (Software as a Service), adică o platfomă e-Commerce de închiriat, este soluția ideală pentru persoanele care nu sunt foarte tehnice sau care încă testează modelul lor de business. Concret, în acest model, contra unei sume lunare, închiriezi o platformă de magazin online găzduită și având deja sute de functionalităti din care să alegi combinația de care ai nevoie. Este o soluție fără investiție inițială foarte mare și are ca avantaj faptul că nu ai nevoie de abilități tehnice deosebite pentru a administra sau instala magazinul online. De asemenea, platformele SaaS pentru e-commerce sunt ușor de folosit și au un User Experience de bază foarte bine pus la punct. De asemenea, vin de obicei integrate deja cu principalele tool-uri e-Commerce și de marketing online pentru magazine online, dar și cu principalii furnizori de servicii (firme de curierat și logistică, procesatori de plăti online). O platformă românească de eCommerce are avantajul de a fi perfect adaptată pieței locale, atât din punct de vedere al integrărilor cu furnizorii terți cât și al legislației în vigoare.  

 Pentru varianta de startup în online, platforma de e-Commerce SaaS de închiriat ContentSpeed StartUp în varianta ei de bază este gratuită pentru primul an de activitate a unui magazin online, iar ulterior prețul acesteia este 17 lei pe lună. În funcție de ce functionalităti vrei să adaugi acestei platforme de bază (spre exemplu, module de automatizare facturi fiscale sau integrări cu alți furnizori de servicii etc) costurile lunare cresc. Marele avantaj al tău ca antreprenor e-Commerce atunci când optezi pentru o soluție SaaS sunt legate de profitabilitate și de lipsa „bătăilor de cap”: practic, cu cât investiția ta inițială în platforma de e-Commerce și în costurile de setup ale magazinului online sunt mai mici, cu atât profiturile tale vor fi mai mari atunci când vei începe să vinzi.  

De aceea este foarte important să ții cont de nivelul tău real de business atunci când alegi platforma e-Commerce și unde vrei să ajungi. Un alt aspect vital de care trebuie să ții cont atunci când alegi o platformă de e-Commerce este suportul tehnic. Vei avea la cine să apelezi ulterior pentru întrebări și îndrumări? Vei beneficia de mentenanță, garanție și noi module? Cu alte cuvinte, alege bine furnizorul sau echipa cu care vei colabora.

Te-ar mai putea interesa și  http://ecompedia.ro/cum-sa-alegi-furnizorul-pentru-platforma-de-ecommerce.html sau http://ecompedia.ro/tag-uri/costuri-magazin-online

 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)