internet_fraud

Una dintre marile temeri ale tuturor amatorilor de shopping online este frauda, iar conform unui studiu Nilson Report publicat in ianuarie, numarul furturilor online a crescut constant din 1993 incoace, iar de patru ani incoace frauda se dezvolta mai repede decat o face e-commerce-ul. Din fiecare 100 $ profit, se fura 5,65 de centi. Pentru a afla care sunt toate modurile in care clientii sunt jefuiti online, Worldpay a evaluat raspunsurile a 274 de comercianti din 6 tari si a obtinut urmatoarele raspunsuri:

  1. Furtul de identitate: cele mai comune tipuri de frauda online sunt furtul identitatii (71%), phishing-ul (66%) si furtul contului (63%); hotii tintesc cardurile de credit, isi asuma identitatea proprietarului (descoperind informatiile personale ale acestuia) si comanda in numele lui produse, platind din banii acestuia; phishing-ul implica folosirea de site-uri, e-mail-uri sau mesaje fraudulente, pentru a accesa informatii personale; uneori, doar o parola furata le permite hotilor sa isi insuseasca identitatea altcuiva (iar apoi sa o foloseasca pentru a intra in contul persoanei pe un magazin online si, astfel, a accesa informatiile legate de cardul ei de credit)
  2. Frauda prieteneasca: pe locul patru s-a plasat acest tip de frauda; omul plateste produsul cu card de credit/debit, apoi anunta magazinul online ca le-a fost furat cardul si le sunt returnati banii, dar raman cu produsul
  3. Frauda curata: un card furat e folosit pentru o tranzactie, care e apoi manipulata, folosindu-se informatii corecte despre proprietarul de drept, pentru a pacali sistemul de detectie a fraudei online
  4. Frauda auxiliara: hotul foloseste un program auxiliar, care il plateste in functie de traficul creat pe site, trafic umflat artificial de hot (printr-un proces automatizat sau prin logari separate pe site-ul cu pricina, ale unor persoane reale, cu conturi false)
  5. Frauda prin triangulare: cele trei puncte ale triangularii sunt: un site care ofera, la preturi foarte mici, bunuri la mare cautare (eventual, cu mentiunea ca acestea vor fi livrate imediat doar daca plata e facuta prin card) si care colecteaza date despre carduri; comandarea de bunuri de la un magazin real, platindu-le cu alte carduri de credit furate; comandarea de alte produse cu primele carduri furate
  6. Frauda comerciantului: un magazin online ofera produse ieftine, pe care nu le livreaza niciodata, pastrand in schimb banii de la clienti

 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)