Magazinul online care s-a extins extrem de rapid FAB, tocmai si-a asigurat o alta suma de 150 milioane dolari de la investitori, ceea ce inseamna, desigur, mai multa expansiune. Comerciantul online a anuntat planuri ambitioase de a deveni una dintre primele cinci companii de e-commerce din lume. "In prezent, exista doar patru companii de e-commerce in lume care sunt evaluate la mai mult de 10 miliarde de dolari: Amazon, Alibaba, eBay, si Rakuten", a scris fondatorul si CEO-ul FAB, Jason Goldberg, pe blogul sau. "Noi credem ca Fab are o sansa legitima de a fi a 5-a."

Strategia companiei este de a crea o conexiune cu dorinta cumparatorilor de a fi inspirati, mai degraba decat cu dorinta lor pentru convenienta, care este o sarcina deosebit de grea in sectorul de fashion online si design/decoratiuni, unde cumparatorilor le place sa atinga, sa simta si sa probeze lucrurile. Dar Goldberg considera ca acest "comert emotional" este urmatoarea frontiera de cumparaturi online si intentioneaza sa revendice teritoriul.

Pentru oricine, chiar marginal interesat in vanzari si e-commerce, articolul de pe blog in care ilustreaza foarte bine principiile comertului emotional este o lectura fascinanta. Goldberg identifica ceea ce vede ca fiind cele 3 faze ale comertului online.

Prima dintre acestea este Comertul electronic cu bunuri de larg consum: “Primul val de e-commerce – care a fost dominat de Amazon – a fost cu totul despre aducerea produselor si a marfii online. Numim acel val: Comertul cu bunuri de larg consum. Principiile fundamentale ale comertului cu bunuri de larg consum sunt selectia, pretul si viteza: cel mai mare catalog de produse, la cel mai bun pret, livrate cat mai repede posibil. Exista Walmart online. Exista Target online. Exista BestBuy online. Exista chiar farmacia dvs online. Este amazonificarea comertului cu bunuri de larg consum. Este confortul cumparaturilor pentru produse de care oamenii stiu deja ca au nevoie”, scrie acesta.

Apoi au venit jucatorii mass-media: Apple, Amazon, Netflix, Google si altii. Site-uri care au fost capabile sa digitalizeze si sa valorifice mijloace cum ar fi carti, muzica, filme, TV, video. El numeste acest lucru Comert Digital.

Iar acum, spune Goldberg, intram in era comertului emotional, pe care, desigur, Fab o conduce: “Fiind diferit de jucatorii de pe piata comertului cu marfuri si bunuri de larg consum, Fab este initiatorul Comertului Emotional, ajutand oamenii sa descopere si sa cumpere lucruri cu insemnatate in vietile lor, precum scaunele pe care se aseaza, masa la care iau cina, farfuriile de pe care mananca, paharele din care beau, stiloul cu care scriu, caietul in care scriu, arta de pe peretii lor, bratara de la mana lor – produsele emotionale din vietile lor...”

Mai mult: “Comertul emotional este despre a lua cele mai bune experiente offline - atractia catre vitrine, plimbarea prin diverse sortimente si culori; bucuria vanatorii si gasirea unui lucru fabulos  - distractia din timpul cumparaturilor – si realizarea acestor experiente chiar mai uimitoare online”, explica acesta.

Am tot spus de ceva timp pana acum ca cel mai stralucitor viitor al comertului electronic va fi despre combinarea experientei fizice dintr-un magazin de cumparaturi cu confortul cumparaturilor online. Viziunea lui Goldberg – realistica sau nu - suna ca o incercare inovatoare de a face acest lucru. Asteptam cu nerabdare sa vedem mai mult, si, intre timp, aici puteti citi manifestul sau in intregime.

Sursa: http://racked.com/archives/2013/06/24/the-future-of-online-shopping-is-emotional-commerce-according-to-fab.php
Autor: Kerry Folan

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)