amazon basics slide

In toamna anului trecut, scriam ca produsele marca proprie Amazon au din ce in ce mai mult succes online: un raport analizand tendintele de vanzare in perioada septembrie 2015 – august 2016 arata ca gigantul din Seattle era lider online la categoriile boxe, baterii si servetele umede pentru bebelusi.

Tendinta s-a mentinut si anul acesta, anunta recode.net: cel mai anticipat slider al anului, „Tendinte la nivel mondial pe Internet, in 2017”, prezentat recent la Code Conference (California), de catre Mary Meeker, partener in cadrul firmei de investitii americane Kleiner, Perkins, Caufield & Byers subliniaza faptul ca investitia in produse marca proprie (sub marca AmazonBasics, lansata in 2009, care include baterii, cabluri, accesorii pentru animale de companie, produse de papetarie, asternuturi, etc.) a fost una bine gandita.

La peste 7 ani de la lansare, acest brand este cel mai popular la categoriile:

  • baterii – o treime din toate bateriile vandute online din vara trecuta si pana in prezent sunt AmazonBasics, pe locul doi (cu 20%) plasandu-se Duracell
  • servetele umede pentru bebelusi – brand-ul Amazon Elements a fost lansat acum 2,5 ani, dar deja este pe locul 3 in piata de profil, cu peste 15%, dupa Huggies (aproape 35%) si Pampers (25%)

Produsele marca proprie Amazon permit companiei sa ofere alternative low-cost (care nu au nevoie de reclame de amploare, costisitoare, pentru a se promova) la brand-urile celebre si scumpe, clientii devenind usor adeptii acestora. Pe Amazon, promovarea se face astfel: de exemplu, la categoria „detergent pentru bebelusi”, produsul propriu (Mama Bear) apare in rezultatele cautarii marcat drept „Amazon’s Choice”; daca dai search dupa „cablu HDMI”, produsul propriu apare marcat cu un banner, deasupra tuturor celorlalte rezultate. In plus, Amazon vinde o selectie de produse AmazonBasics in librariile sale fizice, printre care si nou-deschisa locatie din New York.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)