black-friday-2014-sales

Agentia de marketing online Today’s – care ofera solutii eficiente pe Internet, personalizate pentru orice tip de afacere, este Google AdWords Certified Partner si singura agentie din Romania certificata convert.com, fiind cotata in Top 10 in Romania – a analizat interesul manifestat online de romani de Black Friday si a identificat cateva trasaturi si tendinte. Intr-un comunicat de presa, Today’s transmite ca evenimentul dedicat reducerilor de pret originar din SUA, care a debutat in Romania in 2011, se bucura de o popularitate tot mai mare la noi:

  • in fiecare an, cautarile efectuate pe dispozitive mobile se dubleaza in aceasta perioada, in timp ce cautarile de pe desktop scad
  • cel mai mult se intereseaza de promotiile de Black Friday utilizatorii din centrul si sudul tarii
  • in octombrie, cand cautarile cresc cel mai mult dupa sezonul de vara, volumele de cautari in Google legate de Black Friday sunt dominate de sintagmele „oferte de black friday”, „black friday 2016”, „reduceri black friday”, „black friday romania”
  • in noiembrie, numarul cautarilor se va dubla
  • cel mai mult creste volumul de cautari la electronice si electrocasnice (incepand cu a doua jumatate a lunii octombrie)
  • vanzarile scad in aceasta perioada, insa; prin urmare, romanii se intereseaza foarte mult de oferte, dar nu cumpara produsele, ci asteapta reducerile de pret din ultimele doua luni ale anului; compara preturi, salveaza link-uri cu bunurile dorite si compara caracteristicile diferitelor produse
  • cautarile pentru cuvintele-cheie „promotii” si „oferte” au crescut cu 17,5% la inceputul celui de al patrulea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior; cresterea fata de primul trimestru al anului este de peste 20%
  • pentru produsele de IT&electronice, volumul de cautari este mai mare in special in apropierea evenimentului de Black Friday, iar pentru home&deco si fashion interesul creste foarte mult in octombrie – decembrie, cu varfuri in preajma Black Friday si a Craciunului
  • companiile care vor sa aiba promotii de Black Friday trebuie sa tina cont ca, in aceasta perioada, costul per click pentru promovare creste cu peste 20%, pentru ca pe piata intra foarte multi concurenti cu oferte disponibile (de aceea, Today’s recomanda pastrarea unor fonduri de promovare online pentru finalul anului)
  • companiile ar trebui sa puna accent pe generarea de noi conturi pe site, inscrierea la newsletter si informarea clientilor despre ofertele care vor fi disponibile in timpul Black Friday
  • cei care nu vor avea o campanie de Black Friday trebuie sa evite folosirea cuvintelor „black Friday”, „oferte”, „promotii” pana in decembrie, cand se vor normaliza cautarile

Cu o experienta de peste 10 ani, atat pe piata autohtona, cat si pe cea internationala (Croatia, Bulgaria si SUA), Today’s a dezvoltat proiecte din industrii variate, de la Auto-Moto si IT&C pana la educatie si sanatate, in startup-uri si in multinationale.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)