2performant

Cifre generale (via 2Performant)

  • de la 00:00 si pana la 16:30 a fost generat un numar total de vanzari de peste 27.000, aproape de numarul de vanzari inregistrat cu un an in urma in toata ziua de Black Friday – 28.976
  • pana la ora 16:30 au fost inregistrate vanzari totale de 2.031.314,79 € (TVA inclus)
  • valoarea comisioanelor a fost de 102.451,86 € (cu 10% mai mult decat valoarea totala din intreaga zi de Black Friday 2015 – 93.103 €)
  • reteaua a avut o rata de conversie totala de 2,92% si un castig la 100 de clickuri (EPC) de peste 9 €
  • printre cele mai performante programe de afiliere au fost: Vola.ro (bilete avion, rata de conversie 4,22% si EPC de 13,64 €), elefant.ro (rata de conversie 5,74% si EPC de 13,51 €) si Orange (rata de conversie 1,24% si EPC de 8 €)
  • cel mai mare comision a fost inregistrat la CIT Grup (190,14 €)
  • cea mai mare vanzare din retea a fost generata pentru evoMAG.ro (4.583,67 €), pentru o comanda ce a inclus 2 ecrane de proiectie, 2 videoproiectoare si un sistem PC;alte vanzari cu valori foarte mari au fost: Elefant.ro – 2.640 € (produsele preferate au fost ceasurile si parfumurile), evoMAG.ro – 4.560 € (produsele preferate au fost TV, telefoanele si laptopurile) si Vola – 1.128 € (produsele preferate au fost biletele de avion)
  • ora cu cele mai multe vanzari a fost 08:00 (2.405 de vanzari);  anul trecut, cea mai buna ora a fost 00:00, cu 2.200 de vanzari

pc-garage_bf

PCGarage.ro (via agentia Caracteristic)

  • Black Friday 2016 = 17 – 20 noiembrie („Black Weekend”)
  • vanzari in valoare de 19 milioane lei
  • clientii au achizitionat peste 34.000 de produse, in crestere cu 25% fata de anul trecut
  • Bucurestiul se mentine in fruntea topului oraselor cu cele mai multe comenzi, fiind urmat de Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov
  • cea mai mare comanda inregistrata a fost de 26.000 lei (18 noiembrie, in jurul pranzului)
  • cel mai scump produs vandut a fost un televizor smart LG UHD, cu diagonala de 165 cm (13.000 lei)
  • valorea medie a cosului de cumparaturi a crescut semnificativ fata de 2015, ajungand la 1.050 lei
  • componentele conduc in topul preferintelor clientilor PC Garage, urmate de laptopuri, periferice pentru gaming, TV si telefoane
  • varful de trafic a fost inregistrat pe 18 noiembrie, la ora 00:20, cand peste 15.000 de vizitatori au fost simultan pe site
  • pe 18 noiembrie, au fost expediate 3.000 de comenzi, a doau zi – peste 4.000, iar pe 20 noiembrie peste 3.500

fashionup_bf

FashionUP.ro (via agentia Caracteristic)

  • Black Friday 2016 = 18 – 20 noiembrie
  • 27.000 produse vandute, fata de 8.500 anul trecut (de 3 ori mai mult) si 16.000 de comenzi
  • un volum total al vanzarilor de 4 milioane lei
  • cele mai multe comenzi au fost inregistrate din orasele: Bucuresti (38% din volumul total al comenzilor), Constanta, Cluj, Timisoara, Iasi
  • cea mai mare comanda inregistrata a fost de 6.200 lei
  • cel mai scump produs vandut a fost un ceas Ferragamo (4.079 lei)
  • cosul mediu de cumparaturi a fost de 260 lei
  • printre cele mai populare categorii s-au numarat: geci si paltoane pentru femei, rochii si incaltaminte barbati
  • traficul online s-a mentinut ridicat tot weekendul, aproximativ 600.000 clienti vizitand site-ul in cele 3 zile de reduceri

f64_bf3

F64.ro (via agentia Caracteristic)

  • Black Friday 2016 = 18 – 20 noiembrie
  • cea mai mare comanda a fost de 26.500 lei
  • vanzari de aproximativ 3,5 milioane €, conform estimarilor de la inceputul campaniei
  • peste 65.700 de produse vandute si peste 13.000 de comenzi
  • comanda medie a fost de circa 1.220 lei
  • cea mai mare comanda inregistrata: 26.500 lei
  • cele mai populare categorii de produse pentru care clientii au vizitat magazinul F64 si au plasat comenzi: aparate foto DSLR, obiective, action cams, drone, telefoane
  • cele mai scumpe produse vandute au fost obiectivul Nikon 200mm f/2 (17.000 de lei) si Nikon D5 (29.000 de lei)
  • cele mai multe comenzi au fost plasate din: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov

emag-bf

eMAG.ro (via gpec.ro)

  • Black Friday 2016 = 18 noiembrie
  • comenzi totale de peste 168 milioane lei
  • peste 541.000 de produse vandute
  • 27% din comenzi au fost platite cu cardul
  • 1.601.930 de vizite, dintre care 66,38% pe dispozitive mobile
  • la ora 14:30, depasise deja pragul de 202 milioane lei, suma pe care a facut-o anul trecut in intreaga zi de Black Friday

fashion-days-2016

FashionDays.ro (via agentia SmartPoint)

  • Black Friday 2016 = 18 noiembrie
  • romanii au comandat intr-o singura zi produse in valoare de 17 milioane lei
  • traficul cumulat (desktop, mobile si aplicatii) a fost de 2,5 ori mai mare fata de 2015
  • 77% din traficul total a venit de pe desktop si variantele mobile ale site-ului
  • 56% din totalul vanzarilor a venit de pe aplicatiile mobile Fashion Days (iOS si Android), de trei ori mai mult fata de editia BF 2015; varianta iOS a adus 60% din vanzari, iar varianta Android – 40%
  • pe perioada Black Friday aplicatia de mobile Fashion Days a fost numarul 1 in top trending apps in App Store si numarul 2 in top descarcari, cu peste 50.000 de downloadari, surclasand aplicatii precum Instagram sau Snapchat
  • categoriile cu cele mai multe comenzi: haine, incaltaminte (tenisi si cizme), genti, produse pentru copii, ceasuri
  • cel mai scump produs a fost o geanta Prada de 6.500 lei
  • cei mai activi cumparatori au fost femeile, cu o pondere de 60% din total comenzi; fata de editia precedenta, publicul masculin a crescut cu 10%

reserry

Roserry.ro (via gpec.ro)

  • Black Friday 2016 = 18 – 20 noiembrie
  • comanda medie la ora 22:50 era de 350 lei
  • 350 de comenzi pana la ora 22:50
  • cel mai scump produs comandat a fost o rochie de 700 lei (magazinul comercializeaza doar rochii)
  • estimare vanzari BF 2016: 600 – 1.000 comenzi

best-kids

BestKids.ro (via ARMO)

  • Black Friday 2016 = 17 – 20 noiembrie
  • peste 3.000 de produse vandute
  • cel mai scump produs vandut a fost un centru de joaca gonflabil 11 in 1 ( 2.269 lei)
  • pana la ora 22:00, s-au depasit atat numarul de comenzi de anul trecut, cat si valoarea acestora
  • 60% din trafic a venit pe mobile, 40% pe desktop
  • media pe comanda pana la ora 22:00 a fost de 244 lei, in crestere fata de anul trecut (217 lei)
  • rata de conversie a fost de 3.06%, in crestere fata de anul trecut (2.91%)
  • 16% din comenzi platite cu cardul, valoarea media a cosului de cumparaturi la aceste comenzi fiind de 300 lei

vola

Vola.ro (via profit.ro)

  • Black Friday 2016 = 18 noiembrie
  • romanii au cumparat vacante de 1 milion €
  • agentia de turism online a inregistrat de Black Friday cereri pentru peste 4.700 de pachete turistice si bilete de avion, in primul caz numarul fiind de 50 de ori mai mare decat intr-o zi obisnuita
  • cea mai mare tranzactie cu bilete de avion a fost pentru un grup de 27 de persoane, care a platit putin peste 3.000 €
  • cel mai scump bilet a fost pentru o calatorie in Bali (1.530 €)
  • cel mai ieftin bilet a fost de 1 €, intre Timisoara si Milano
  • turistii vor sa plece in vacanta sau city break mai ales in ianuarie, februarie si iunie

PayU Logo

PayU (via agentia ImagePR)

  • s-au efectuat 188.000 tranzactii online, in valoare de 113,3 milioane lei (cu 67% mai mult decat anul trecut), conform datelor PayU Romania, liderul pietei de plati online
  • din totalul platilor online efectuate in sistem, 31% au fost efectuate folosind cardul cu rate
  • Black Friday a inceput la miezul noptii, la ora 07:00 dimineata s-a inregistrat o crestere spectaculoasa in platforma PayU, ajungand in scurt timp la 500 de tranzactii/minut (de 2 ori mai multe fata de nivelul maxim de anul trecut); minutul de aur a fost la ora 08:10
  • IT&C a ramas categoria fruntasa si anul acesta: 59% din valoarea tranzactiilor online a fost alocata produselor din aceasta categorie (fata de anul trecut, cresterea a fost de 52,3%)
  • produsele din categoria fashion reprezinta 5% din total (cu o crestere de 50,3% fata de editia Black Friday de anul trecut)
  • categoria care a inregistrat cresterea cea mai mare este cea formata din produse precum mobilier, decoratiuni, jucarii, carti, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri (29% din totalul vanzarilor, cu o crestere de 125%)
  • cele mai mari tranzactii online s-au facut in prima jumatate a zilei de 18 noiembrie
  • cel mai mare cos de cumparaturi a fost de 143.000 lei, comanda venita din Ungaria; pe locurile 2 si 3 se afla tranzactii de 36.600 lei si 35.000 lei, din Romania
  • valoarea cosului mediu de cumparaturi de-a lungul intregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare fata de editia precedenta
  • PayU a procesat plati din 87 tari; in top 5 tari cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (cos mediu 1.771 lei), Finlanda (cos mediu 1.250 lei), Slovenia (cos mediu 874 lei), Rusia (cos mediu 651 lei) si Romania (cos mediu 623 lei)

Otter Distribution (via capital.ro)

  • Black Friday 2016 = 18 – 20 noiembrie
  • brandurile Otter, Tezyo, Aldo, Clarks si Salamander, detinute de Otter Distribution, au avut vanzari de peste 1,2 milioane € in magazinele traditionale si in cele online (suma a fost cu 60% mai mare fata de BF 2015, cand campania de reduceri a fost doar online)
  • cele mai multe comenzi online au fost inregistrate din Bucuresti (58%), Cluj Napoca (8,8%), Brasov (6,3%), Timisoara (4,7%), Sibiu (4,1%) si Iasi (4%)
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)