cross border

Toata lumea face cumparaturi online si sectorul e-commerce e unul infloritor in intreaga Europa, dar inca nu am vazut intregul potential al pietei pe batranul continent: 65% dintre utilizatorii de Internet europeni cumpara online, dar doar 7,5% dintre companiile mici si mijlocii vand produse in alte tari europene in afara tarii de bastina. Pentru a remedia situatia, vocea industriei e-commerce-ului din Europa, Ecommerce Europe, a realizat un prim studiu, in Q1 2016, care masoara barierele intampinate de comerciantii online in cadrul comertului transfrontalier (si care va fi repetat anual, in scopul indepartarii acestor bariere).

Raportul „Cross-border E-commerce Barometer 2016”/„Barometrul e-commerce-lui transfrontalier 2016” a analizat raspunsuri primite de la 585 de comercianti europeni  (majoritatea vand imbracaminte, incaltaminte si bijuterii) si noteaza urmatoarele:

  • 61% dintre companiile repondente vand deja produse/servicii peste granitele tarii lor, brand-urile multichannel si cele mari avand tendina de a vinde transfrontalier mai mult decat celelalte tipuri de companii (68%); 50% dintre retailerii vand peste granitele tarii

    transfr 1

  • 25% dintre companii nu vand deloc transfrontalier
  • 28% dintre comerciantii care vand peste hotare incaseaza mai putin de 5% din cifra lor de afaceri din aceasta sursa de venit si doar 11% incaseaza peste 50%
  • cele mai dificile piete pentru comert peste hotare sunt: Franta, Marea Britanie, Italia si Austria
  • majoritatea companiilor vand in maximum 10 tari europene
  • cele mai dificile 3 bariere in calea acestui tip de comert sunt: fragmentarea legilor care il guverneaza (spun 59% dintre repondenti), TVA-ul si taxarea la vama (48%) si logistica/distributia (33%)
  • pentru inlaturarea acestora, Ecommerce Europe recomanda: legislatie omogena (contractuala, intre cumparator si vanzator, si privind protectia datelor private); taxe egale, TVA egal, extinderea schemei Mini One Stop Shop (care permite companiilor sa plateasca TVA datorat Statului Membru de Consum prin intermediul portalului web pus la dispozitie de Statul Membru de Identificare, cel in care compania are activitatea economica); sistem de livrare uniform, baze de date si standarde de etichetare omogene
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)