Australienii prefera sa fie loiali companiilor mici care ofera servicii si produse de calitate si nu firmelor care ofera gratuitati si chilipiruri, conform unui studiu recent.

Sondajul efectuat de Word of Mouth Online (WOMO) la care au participat mai mult de 1800 de australieni a cerut respondentilor sa evalueze aspectele care i-ar convinge sa cumpere de la acelasi comerciant in mod repetat in cadrul a trei categorii de servicii: ingrijire personala, alimentatie publica si magazine.

Imagine preluata de pe FreeDigitalPhotos.net / Autor:David Castillo Dominici

Studiul a constatat ca un numar redus de australienii sunt atrasi de mese cu pret redus și batuturi 1 plus 1 gratis, in timp ce 93% dintre respondenti au mentionat calitatea mancarurilor si bauturilor ca fiind motivul cel mai important pentru care s-ar intoarce la un restaurant, cafenea sau bar.

Calitatea serviciilor a fost, de asemenea, un factor prioritar, 79% dintre respondenți acordand o importanta majora personalului atent si politicos.

Cand vine vorba despre comert, australienii pun mare valoare pe profesionalism si calitatea executiei, 93%  dintre acestia declarând ca aceste aspecte sunt primordiale in a determina dacă se vor mai adresa acestor companii pentru servicii.

Dintre cei intervievati, 81% spun ca buna comunicarea si serviciile prietenoase sunt de asemenea foarte importante.

Trendurile observate in industra frumusetii de a oferi servicii rapide, mostre gratuite si tratamente la pret redus nu mai sunt la fel de atragatoare pentru cumparatori cum au fost odata.

Profesionalismul si calitatea sunt mult mai importante, 87% dintre cei intervievati spunand ca acesti factori i-ar incuraja să se intoarcă la coafura, cosmetica si masaj terapeutic.

Fondatoarea WOMO, Fiona Adler a declarat pentru SmartCompany ca proprietarii de magazine ar trebui sa se concentreze in a oferi produse de calitate mai degraba decat sa iroseasca resurse pe oferte care s-ar putea sa nu atraga cleinti.

„Consumatorii sunt dezamagiti cand aleg produsele cu pretul cel mai mic, in schimb este mult mai rentabil pentru ei daca vaneaza produse de calitate superioara”, a spus ea.

Odata cu aceasta schimbare in prioritatile consumatorilor, este vital ca business-urile mici sa investeasca in calitatea serviciilor si produselor daca vor sa aiba succes.

„Comerciantii ar trebui sa investeasca in perfectionarea personalului si sa utilizeze materiale de calitate decat sa se folosesca de tertipuri ieftine si promotii”, adauga Adler.

In plus, noteaza aceasta, cel mai bun lucru pe care poate sa-l faca un comerciant este sa se ingrijeasca de clientela existenta.

„Trebuie sa fie atenti cu serviciile pe care le ofera si sa se asigure ca fiecare client are o experienta pozitiva”, spune ea. „Studiul nostru arata ca pe oameni nu-i deranjeaza daca trebuie sa astepte, sa platesca in plus sau sa conduca mai departe daca doresc ceva. Odata cu calitatea vine si loialitatea.”

Adler mai spune ca diseminarea perceptiei consumatorilor in mediul online are un mare impact asupra deciziilor cumparatorilor.

„Relatia dintre consumator si comerciant trece printr-o schimbare majora. Avem acces la mult mai multa informatie azi si consmatorii devin din ce in ce mai abili”, spune ea. „Exista un raport strans intre serviciile de calitate si valoare. Avem informatiile necesare pentru a face alegera corecta; comerciantii ar trebui sa lucreze la punctele lor forte mai degraba decat sa se intreaca spre pretul cel mai mic.”

Sursa: http://www.startupsmart.com.au/sales-and-marketing/marketing/quality-service-not-discounts-keeps-consumers-loyal-survey/201306189988.html

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)