30% dintre toate produsele/serviciile cumparate online sunt achizitionare de pe telefoane mobile, deci retailerii trebuie neaparat sa creeze o experienta de shopping placuta si usoara pentru clientii lor, daca vor sa aiba succes, scriu cei de la thinkwithgoogle.com. Pentru a ajuta partile interesate cum sa ofere cea mai buna experienta de e-commerce pe dispozitive mobile, Google si AnswerLab au luat la intrebari peste 100 de persoane, testandu-le experientele pe 50 de aplicatii si site-uri mobile diferite. Mai jos, aflati rezultatele!

  1. INCARCARE RAPIDA. Asigurati-va ca aplicatia/site-ul vostru pentru mobil se incarca repejor, utilizatorii sunt frustrati de timpii lungi de incarcare si pot abandona aplicatia/site-ul.
  2. FARA INREGISTRARE DIN PRIMA. Nu ii cereti utilizatorului ca, inainte de toate, sa se inscrie pe site-ul/aplicatia voastra, faceti asta doar daca e esential (daca livrati pizza la domiciliu, de exemplu) si doar la finalul procesului de cumparare.
  3. PE LIMBA LOR. Folositi termeni accesibili utilizatorilor vostri, pentru a nu-i confuza. De exemplu, nu scrieti „Tees”, ci „Tricouri” la categoria cu pricina, chiar daca suna mai „cool”.
  4. FOLOSITI EFICIENT INDEXAREA. Indexarea corecta in motoarele de cautare asigura o experienta usoara de utilizare pentru client. Ajutati-l cu auto-corectii, recunoasterea radacinii cuvintelor, text predictiv – toate il determina sa ajunga mai rapid la check-out.
  5. BANNERE. Nu intrerupeti experienta de shopping cerandu-i clientului sa va descarce aplicatia (va fi deranjat si nu va face asta), optati pentru remindere subtile si bannere usor de inchis.
  6. CAT MAI MULTE DETALII. Utilizatorilor le place sa stie tot: marime, culori, material, descriere, imagini, video, dispononibilitatea in stoc, livrare etc. Aplicatia/site-ul mobil trebuie sa le ofere toate aceste detalii.
  7. ZOOM. Clientul trebuie sa poata controla nivelul zoom-ului pe orice produs doreste, pentru a verifica toate detaliile acestuia.
  8. REDUCERI. Atrageti atentia clientului cati bani economiseste in timpul perioadelor de promotii/reduceri, comparand pretul initial cu cel din prezent.
  9. DISPONIBILITATEA IN MAGAZIN. Mentionati asta, pentru acei oameni care vor sa ridice produsul ei insisi de la cel mai apropiat magazin de ei.
  10. COSTURI DE LIVRARE. Cat costa livrarea prin posta? Dar cea prin curier? Cate kg sunt incluse in aceste costuri? Toate aceste intrebari trebuie sa isi gaseasca raspunsul in aplicatia/site-ul vostru mobil.
  11. REVIEW-URI. Parerile lasate de fostii clienti sunt o componenta importanta a deciziei de cumparare pentru noii clienti. Lasati-i pe acestia din urma sa vada cele mai noi, cele mai bune, cele mai proaste reveiw-uri ale produselor voastre, pentru a capata credibilitate.
  12. CONTINUT GENERAT DE CLIENT. Imagini, intrebari si raspunsuri, feedback despre marimea unui produs – toate ajuta noii clienti sa-si lamureasca dilemele, sa capete o imagine de ansamblu si sa cumpere rapid.
  13. PRODUSE SIMILARE. Oferiti-le sansa de a cumpara produse alternative inainte de a ajunge la cos, nu dupa aceea, cand e prea tarziu.
  14. CUMPARA IN CONTINUARE. Clientul trebuie sa aiba optiunea de a-si continua cumparaturile dupa ce a adaugat ceva in cos, nu sa fie trimis direct la casa.
  15. EDITAREA COSULUI DE CUMPARATURI. Retailerii trebuie sa permita adaugarea/eliminarea usoara din cos a unui produs.
  16. LA CHECKOUT. Amintiti-i clientului de reduceri, cupoane si alte oferte de pe site/din aplicatie, pe care le poate folosi inainte de a plasa comanda, pentru a-si reduce costul total al cosului.
  17. FARA INREGISTRARE. Utilizatorul trebuie sa poata cumpara fara a-si face cont, completandu-si toate datele.
  18. SIGURANTA PLATII. Clientii trebuie asigurati de absenta riscului de a le fi furte datele la checkout (folositi http, parole si indicatoare de siguranta).
  19. OPTIUNI DE PLATA. Cat mai multe variante de a plati cosul – asta e cheia!
  20. SUMARUL COMENZII. Dupa cumparare, oferiti lista detaliata a ce s-a cumparat, pentru ca utilizatorul sa isi poata verifica comanda. In plus, daca au gresit ceva, oferiti-le posibilitatea de a corecta greselile si dati-le instructiuni legate de cum sa faca asta.
  21. FORMULARE ACCESIBILE. Formularele pe care le va completa clientul trebuie sa se adapteze automat ecranului pe care se afla acesta, cursorul sa se mute automat la urmatoarea casuta de completat, prima litera sa fie automat majuscula etc.
  22. PAROLA. Autentificarea prin parola trebuie sa fie usor de facut de client, altfel va da bir cu fugitii.
  23. PERMISIUNI. Cereti utilizatorului permisiunea de a-i accesa datele ori de a-si oferi parerea in contextul potrivit, nu asa, din senin.
  24. CONTACT. Informatiile de contact ale retailerului trebuie sa fie usor accesibile utilizatorilor si multiple (email, telefon, chat).
  25. NU UITA! Aduceti des aminte clientului care va sunt ofertele curente (reduceri) ori faptul ca oferiti livrare gratuita, pentru a le imbunatati experienta de shopping.

mobile info 1

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)