China Fiscul a sesizat ca romanii care comanda pe Internet sau telefonic produse din afara Uniunii Europene declara, la ridicarea coletelor din vama, valori extrem de mici ale acestora, ceea ce inseamna ca ei sunt scutiti de taxele vamale (pentru pachete cu valoarea sub 150 €) si TVA pentru pachete cu valoarea sub 10 €), iar statul pierde bani buni. Digi24.ro scrie ca, in perioada august – decembrie 2017, Fiscul a recuperat taxe in valoare de 391.000 lei (85.000 €), dintr care 41% au fost pentru colete venite din China. In total, inspectorii Fiscului au depistat 6.309 colete ale caror valori declarate erau foarte mici.

cropped-liviu_taloi_foto_by_Valentin_Dilta

Consecintele acestor verificari?

  • afectarea magazinelor online care vand cu facturi de achizitie eronate – „Magazinele online care profita de preturile mici de achizitie din China si care reusesc sa vanda produse neintroduse in gestiune sau cu facturi de achizitie incorecte vor avea de suferit in urma controalelor efectuate de catre ANAF in vami. Exista semnal din partea consumatorilor ca isi doresc pe langa preturi bune si servicii de calitate. Iar pentru un comerciant nu este rentabil sa pierzi clienti din pricina unor produse pe care nu le poti inlocui”, a explicat Liviu Taloi (foto, specialist e-commerce si fondator ECOMpedia.ro), pentru startupcafe.ro
  • dezvoltarea e-commerce-ului mioritic – „In statisticile anuale facute de ARMO sau GPeC nu se iau in calcul niciodata afacerile marunte, facute cu produse din China, care eludeaza taxele vamale. Au fost intrebari pe grupul de Comert Electronic de la colegi de breasla care se plangeau ca nu pot face un NIR, nu pot include in gestiune produse nefacturate corect sau deloc, de comerciantii chinezi. Comertul electronic trebuie sa fie unul corect si acest lucru nu are cum decat sa creasca nivelul serviciilor oferite, astfel va creste si cifra de afaceri anuala”, explica Taloi
  • cresterea preturilor – „Este foarte posibil sa creasca preturile, insa este spre binele consumatorilor. Va creste insa si calitatea serviciilor. Daca vrem sa avem posibilitatea sa dam inapoi produsele defecte, atunci ar trebui sa invatam sa apreciem serviciile de calitate”, mai spune Taloi
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)