clickandcollect

Cat de importante sunt magazinele fizice, intr-o lume omnichannel, in care cu totii cumparam online? Retailerii sunt ferm convinsi ca, pentru client, este foarte important sa poata beneficia de serviciul click & collect (clientul cumpara online si ridica produsul dintr-un magazin fizic), unul dintre avantajele magazinelor offline.

Dar cat de important este, de fapt, click & collect-ul, se intreaba econsultancy.com? Un sondaj asupra a 12.000 de cumparatori online din SUA si Canada (realizat de Bizrate Insights) dezvaluie ca aproape o treime dintre acestia (31%) au folosit, in ultimul an, serviciul click & collect, dar doar 13% spun ca au renuntat la a cumpara ceva pentru ca nu putea ridica produsul din magazin.

In plus, cel mai raspandit motiv pentru a folosi acest serviciu este evitarea platii taxelor de livrare (55%). Pe locurile urmatoare in clasament s-au plasat: faptul ca serviciul e convenabil (43%) si rapiditatea cu care doreau produsul (36%). Analizand fiecare dintre aceste motive, econsultancy.com concluzioneaza ca: Amazon Prime sau ShippingPass-ul Walmart popularizeaza livrarea gratuita, deci principalul motiv pentru alegerea serviciului click & collect va disparea in curand; daca primesti gratis acasa comanda nici al doilea motiv nu ramane valabil – va fi mai convenabil sa astepti curierul decat sa te deplasezi tu la magazin; Amazon Prime ofera livrare in aceeasi zi, iar infrastructura se dezvolta rapid in aceasta directie. In concluzie, magazinele fizice vor fi o solutie viabila atata vreme cat vor fi profitabile, iar retailerii nu trebuie sa se sprijine atat de mult pe serviciul click & collect.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)