amazon

Din 22 august, gigantul online Amazon cere o taxa de pana la 1.500 $ pentru a vinde pe site-urile sale produse apartinand unor brand-uri des falsificate: Nike Inc., Lego, FunKo, Hasbro, Hewlett Packard si Samsung, citim pe internetretailer.com.

Taxa e platita de comerciantii si distribuitorii acestor produse o singura data, iar acestia trebuie sa dovedeasca ca au cumparat produsele de la brand-ul original (prin 3 invoice-uri diferite si printr-o scrisoare de la producator care ii autorizeaza sa ii vanda produsele). Taxa nu este returnabila si se aplica doar comerciantilor nou inscrisi pe Amazon sau celor care abia au inceput sa vanda produsele respectivelor brand-uri.

Amazon si-a explicat decizia astfel: „Vrem ca toti clientii nostri sa aiba increere in ceea ce cumpara de pe Amazon. Cand determinam criteriile in functie de care vindem anumite produse, luam in considerare diferiti factori. Pentru anumite produse si categorii, Amazon cere verificari de performanta aditionale, taxe si dovezi in plus”. Pana acum, Amazon avea alt sistem de a trata problema bunurilor contrafacute: un producator care vedea pe site un astfel de produs depunea o plangere, cumpara produsul si il testa pentru a dovedi ca e fals.

335 de retaileri din Internet Retailer Top 1000 Guide au vandut ceva pe Amazon in 2015, iar ChannelAdvisor evalueaza valoarea bruta a bunurilor externe vandute online pe Amazon, in anul trecut, la 112,8 miliarde $ (si valoarea bruta totala a produselor vandute pe site-urile companiei, cu tot cu produsele marca Amazon, la 225,6 miliarde $).

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)