amazon india

Luna trecuta, guvernul indian a adoptat o serie de noi legi legate de companiile de e-commerce care opereaza pe teritoriul tarii amintite. Asta dupa ce dezvoltarea comertului online i-a speriat pe retailerii magazinelor fizice si i-a determinat sa ceara reguli mai multe si mai clare in domeniu. Aceste noi reguli vizeaza pretul si modul de aprovizionare cu produsele vandute pe site-uri ca Amazon, scrie nytimes.com: marketplace-urile online sunt legale, dar niciun comerciant nu poate fi responsabil de mai mult de 25% din vanzarile pe un astfel de marketplace. Amazon se autodefineste drept marketplace, loc unde cumparatorul tranzactioneaza direct cu vanzatorul, si nu detine inventar propriu pe teren indian.

Legislatia a intrat in vigoare imediat, iar companiile de comert online – printre care si gigantul online cu sediul in Seattle – nu stiu cum sa o implementeze. Analistii indieni nu se asteapta ca incalcarea regulilor sa aiba consecinte imediate, dar un grup de comert care reprezinta companiile online ce opereaza in tara asiatica vrea sa ceara guvernului clarificarea legislatiei nou-aparute sau amanarea implementarii acesteia pana in septembrie.

India e a doua tara ca numar de locuitori din lume (1,25 miliarde), dupa China, iar Amazon are un os mare de ros la fata locului, avand in vedere ritmul de dezvoltare al comertului online de aici. Suma cheltuita online de indieni ar putea ajunge la 75 de  miliarde $ pana in 2020, in conditiile in care anul trecut era de doar 12,1 miliarde $, conform cifrelor companiei de cercetare Forrester. Amazon.in a devenit operational in 2013 si mai-marii companiei estimeaza ca tara asiatica ar putea deveni a doua lor piata de desfacere ca marime, dupa SUA, in urmatorii 10 ani.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)