amazon

In perioada aprilie – iunie 2016, Amazon a avut cel mai profitabil trimestru din istorie: compania cu o reputatie negativa pe Wall Street a anuntat, pentru al cincilea trimestru consecutiv (!), un profit record (857 milioane $) si venituri de 30,4 miliarde $ – depasind mult estimarile analistilor, scrie fortune.com. Cifrele impresionante ne transmit urmatoarele:

  1. Schimbarea de strategie a dat roade: profitul Amazon a crescut cu 800% – fata de H2 2015, cand avea profituri de 92 de milioane $, acum a ajuns la 857 milioane; CEO-ul si fondatorul Jeff Bezos a reinvestit in afacerile companiei, construind depozite noi, creand produse proprii (smartphone-uri, tablete, Echo), promovand serviciul Amazon Prime, lansand seriale proprii de succes (ca „Transparent”, „The Man in the High Carstle”, „Bosch” sau „Mozart in the Jungle”) si lucrand la o retea de livrare rapida, care sa rivalizeze cu nume ca FedEx si UPS.

  2. India e in continuare o prioritate importanta: in anuntul legat de H2 2106, Bezos a atras atentia asupra expansiunii masive din India, zona in care compania a anunat (la inceputul anului) ca va investi 3 miliarde $ – lansand aici un cloud AWS regional si servicul Prime (cu livrare gratuita nelimitata) si urmeaza a lansa Prime Video (oferind indienilor acces la serialele si filmele companiei, inclusiv productii bollywoodiene).

  3. Platforma cloud a companiei creste rapid: veniturile din platforma cloud au crescut cu 58% in Q2 2016 fata de perioada similara a anului trecut (atingand 2,89 miliarde $), iar profitul a fost de  718 milioane $ (de peste doua ori mai mult decat in perioada similara din 2015); momentan, cloud-ul AWS opereaza in 13 regiuni geografice si pregateste extinderea in 4 zone noi panal a finele anului.

  4. Da in continuare multi bani pe livrare: Amazon a dat 3,36 miliarde $ pe serviciile de livrare in H2 2016 (cu 44% mai mult fata de perioada similara a anului trecut); prin urmare, compania incearca sa economiseasca bani construind o retea proprie de livrare (inchiriaza avioane si camioane si pune la punct livrarea prin drone).

  5. Creste numarul de depozite: Amazon isi foloseste depozitele pentru a-si tine pe stoc propriile produse, dar si cele ale altor companii care vand celor 50 de milioane de membri ai serviciului Prime; compania a cheltuit pe depozite 3,8 miliarde $ in H2 2016 (cu 1 miliard mai mult fata de aceeasi perioada din 2015); Amazon are momentan 173 de astfel de centre de depozitare si ambalare in lume si doreste extinderea in H3 2016.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)