Desi in trei ani de la deschiderea magazinului online Casa de pe Deal a castigat mai mult imagine decat bani din acesta, il mentine, deoarece e-commerce-ul creste si este alternativa pentru cei care n-ajung la ei altfel. Intre 5 si 10 procente dintre veniturile Casei de pe Deal provin din magazinul online, dar n-au dorit sa precizeze valoarea afacerilor.

"Nu ne-am axat in special pe acest tip de comert (online), ci vine ca o alternativa pentru cei care o doresc, pentru ca suntem constienti de faptul ca in Romania comertul online este in continua dezvoltare si aceasta se vede si la magazinul nostru online, an de an, si ne dorim sa avem un lant alimentar cat mai scurt. Avantajele scurtarii lantului alimentar sunt legatura directa intre consumator si producator, care inseamna incredere, transparenta, mancare proaspata, cu gust, pentru ca se leaga de sezon, produse locale si preturi de producator, cu implicatii directe in economie si mediu social, si de afaceri. Nu am avut o campanie speciala de promovare a magazinului online...promovam Casa de pe Deal ca intreg - agricultura, gastronomie, turism si cultura", spune Anca Dalmasso (fosta Calugar), unul dintre cei doi producatori de la Casa de pe Deal. Celalalt producator este sotul Ancai, Charlie, care este de origine franceza.

Anca Dalmasso este agent de turism, iar impreuna cu sotul ei are o ferma de semi-subzistenta de legume si fructe, care poate fi vizitata. Astfel, brandul Casa de pe Deal face gemuri si produse artizanale (dulceata, muraturi, zacusca si siropuri), precum si turism in zona satelor sasesti din sud-estul Transilvaniei, fiind localizat in Saschiz (judetul Mures). Afacerea a inceput ca una de familie.

Magazinul online al Casei de pe Deal a fost deschis acum trei ani, cand echipei i s-a alaturat un francez pasionat de IT, care s-a retras la inceputul acestui an din afacere. Cea mai mare investitie in magazinul online a fost de timp. Plata online se poate face prin card, virament bancar si ramburs, fiind preferata aceasta din urma. Site-ul l-au facut in 2008, cand au inceput afacerea. Anul trecut, au avut 11.000 de vizitatori unici, dar o mica parte devin cumparatori, fiind mai mult folosit pentru promovare.

Retetele sunt artizanale, unele fiind inventate de ei. Aproape toate retetele sunt facute cu fructe si legume de sezon, astfel ca difera de la o perioada la alta a anului. Fructele si legumele folosite sunt rabarbar, capsuni, coarne, macese, catina, coacaze, macese, paducel, pepene etc. Alte produse sunt dulceata de lapte, ceapa confiata cu vin rosu si merele cu scortisoara. Fiind produse in mod clasic, cantitatile sunt mici.
 
 
"Micii producatori mai au o caracteristica: flexibilitatea! In cazul in care o persoana are nevoi speciale, alergii sau preferinte, le poate comunica direct producatorului, iar noi incercam sa personalizam produsul. De exemplu, in luna august, vom face la cererea unui consumator gogosari cu miere, produs pe care nu il avem in oferta", adauga Anca Dalmasso.

Preturile Casei de pe Deal online variaza intre 12 si 16 lei, in functie de produs, dar in alte magazine difera, in functie de retailer.

Pe langa propriul magazin online, Casa de pe Deal vinde la targurile de profil (Indagra, unele de la Muzeul Taranului Roman, cele de Slow Food), in mici magazine din tara si grupurilor de turisti care-i viziteaza. Acestia din urma reprezinta circa 40% din vanzari, iar in tara vand cel mai mult in Bucuresti, Cluj si Timisoara. De asemenea, ei isi comercializeaza produsele artizanale doar prin alte doua site-uri, unul din Timisoara si altul din Bucuresti, deoarece alte site-uri de e-commerce le-au cerut comisioane suplimentare, de exemplu, pentru promovare. Cea mai buna perioada de vanzari este toamna.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)