Buna ziua! Am vazut recent o explozie tot mai mare a ideii de afiliere cu un site pe o anume nisa de unde afiliatul primeste comision din vanzarea unui produs sau serviciu.

In afara ideea este extrem de des intalnita pe diferite nise. Profitabilitatea si concurenta din diferitele domenii naste discutii infinite si greu de urmarit.

Curand am depistat ca in turism te poti afilia cu site-uri de tip booking.com sau alte agentii de tip "tourism wholesale" unde cu ajutorul unui API legat la contul tau (unde primesti un ID unic) poti implementa pe site-ul tau un motor de cautare ce are ca baza de date ofertele oferite de booking.com, agoda, expedia, hotels.com si multe altele insumand milioane de hoteluri din peste 200 de tari worldwide.

Aceste afilieri gratuite vin evident cu un pret. Citeam mai curand articole aici cu magazine online "gratuite". Astept ziua cand ceva in lumea asta va deveni gratuit. Definitia serviciului in sine implica un cost. Ca sa revin, costul cu care vin aceste site-uri de afiliere este destul de ridicat si consta in faptul ca nu poti face nici un fel de seo pe site-ul tau. Oricat de bine ai avea seo-ul facut, scriptul ce trebuie implementat la tine pe site contine un cod ce blocheaza google crawler-ul sa citeasca continutul site-ului tau.

Solutiile ramase ar fi campanii PPC cu google, social media, blogs, etc. Intrebarea mea este daca ati da sansa unui asemenea proiect investind bani in brand aware, identitate, PPC, social media, blogs sau/si alte cai (astept sugestii de alte cai) avand in vedere ca o crestere organica a site-lui este imposibil de facut?

Credeti ca este posibil sa faci oamenii de pe o anumita piata fie ea in Ro, sau Germania, Franta, UK, etc sa caute ofertele de la tine pe site in loc sa se duca direct pe booking sau alte site-uri?

Ca sa putem stabili nivelul de profitabilitate trebuie sa explic cum functioneaza acest tip de afiliere de care vorbesc. Este vorba de un script ce compara ofertele de cazari la hoteluri din toata lumea si iti arata pe ce site gasesti cel mai bun pret. Comisionul este per lead, evident primind bani numai din comparatii insa primind cu adevarat bani din tranzactii finalizate. Tranzactiile sunt urmarite cu cookies. Daca oamenii folosesc site-ul tau doar ca sa compare si nu finalizeaza rezervarile acolo unde gasesc oferta cea mai buna, renuntand, calitatea lead-ului scade.

Daca acestia duc pana la bun sfarsit booking-ul calitatea lead-ului creste acesta putand ajunge (cu cazuri verificate) si la 20-30 de usd. Daca dupa o perioada buna in care majoritatea finalizeaza procesul reapar persoane care nu il finalizeaza, calitatea lead-ului evident scade, la fel si comisionul pe care il obtii, fiind foarte usor ca de la 20-30 de usd per lead sa ajungi la 2-3 usd ba chiar sub 1 usd.

Ca sa inglobez totul intr-o idee, as vrea sa stiu ce idei de strategie ati aplica voi tinand cont de datele problemei.

As vrea ca acest post sa fie interactiv unde evident eu voi raspunde la eventualele intrebari aparute in cazul in care n-am fost destul de explicit sau se doresc mai multe detalii.

Multumesc mult si astept idei!

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)