Una dintre modalitatile de a iti promova siteul in motoarele de cautare fara  a trebui sa investesti foarte multi bani (poate fi chiar si gratis) este crearea / scrierea/conceperea unui advertorial.Advertorialul este un articol ( text) SEO sau non-SEO care cuprinde in special cuvintele cheie principale ale siteului tau devenind astfel o legatura intre tine si potentialul cumparator. Articolul advertorial  are scopul de a vinde si de a fi un "instrument" de SEO. Cuvintele vand. Titlurile si continutul unui articol poate sa iti vanda un produs din magazinul tau imediat cum vizitatorul intra pe siteul acela si devine astfel potential cumparator.

pdl-nl-3

  Advertorialul, instrumentul puternic de marketing

Fie ca este online sau offline, advertorialul vinde! Este un puternic instrument de comunicare de marketing care are scopul de a ajuta/educa cititorul. Advertorialul este format ca un text neutru, laudativ, cu insertii stiintifice (atunci cand vorbim despre descrierea/beneficiile unui produs farmaceutic de exemplu) astfel incat sa raspunda la finalul articolul la intrebarea "de ce imi trebuie mie produsul?" sau " cu ce ma ajuta?" 

   Cum se redacteaza un advetorial? Planul

Prima regula de care trebuie sa se tina cont atunci cand se scrie un advertorial este locul unde va fi pus mesajul direct catre target : incadrat intre  primul si al treilea paragraf al textului: al doilea paragraf. Daca scrieti mesajul la inceputul advertorialului , textul dar si mesajul va fi interpretat ca si o forma de publicitate agresiva iar cititorul sa isi piarda interesul de a mai citi pana la capat textul. Daca din primele randuri scrieti " cumparati acest produs ca este ieftin, bun si face minuni" exista posibilitatea ca tot advertorialul sa fie compromis , cititorul sa inchida pagina si produsul sa nu se vanda.

   Tipologia advertorialelor

Advertorialele de imagine sunt advertorialele cu un puternic caracter vizual care au rolul de a scoate in evidenta numele si logo-ul companiei tale. Deobicei astfel de advertoriale sunt folosite pentru a informa publicul tinta, pentru a da informatii in legatura cu o campanie de publicitate in derulare .Advertorialele de imagine sunt acele advertoriale care scot in evidenta compania,produsul si pretul.

A doua categorie de advertoriale este cea de sustinere, acele advertoriale care au scopul de a atrage sustinerea publicului si sunt deobicei advertorialele utilizate de formatiunile politice.Acesrte advertoriale includ deobicei promovarea de idei/valori/concepte/principii si norme de baza. 

Cum trebuie sa fie advetorialul in online?

In mediul online advertorialul trebuie sa compus dintr-un text si o imagine reprezentativa. Fie ca este imaginea produsului, logo-ul companiei  dar inainte de a va apuca de redactarea advertorialului trebuie sa tineti cont de urmatorii pasi:

  • NU va apucati sa scrieti inainte de a finaliza documentarea. Cea mai importanta parte a unui advertorial este documentarea.
  • scrieti textul corect gramatical, natural si cursiv, intr-un stil editorialistic usor de inteles.
  • articolul trebuie sa raspunda la intrebarea "cu ce ma ajuta produsul/serviiciile companiei x"?
  • alegeti un titlu concis si atractiv. Titlul trebuie sa capteze atentia, sa ii starneasca curiozitatea cititorului si mai ales sa aiba un cuvant de "call to action" pentru ca cititorul sa citeasca mai departe si chiar sa si recomande articolul
  • NU utilizati mai mult de o fotografie deoarece advertorialul este un text al produsului/siteului/serviciului iar o singura poza este de ajuns!
  • indrazneste sa folosesti citate in advertorial si vei convinge cititorul mai repede de utilitatea produsului.
  • NU se utilizeaza sloganurile, tag-urile si cliseele deoarece articolul trebuie sa fie credibil si usor de citit.
  • NU transforma un advertorial cu scop informativ intr-un text care sa cuprinda doar " cumpara acum, alege sa cumperi cel mai ieftin, etc" utilizand cuvinte care au clar doar scopul de a vinde. Advertorialul are scopul de informare/educare si intr-un final de a vinde. Publicitatea agresiva prin scris nu este o optiune buna niciodata.

Advertorialul  in strategia SEO

Stim cu totii ca cea mai buna cale de a ajunge pe anumite cuvinte cheie in primele locuri ale motoarelor de cautare este SEO. SEO si advertorialele merg mana in mana. SEO prin continut este cea mai intalnita strategie de a optimiza corect un site pentru motoarele de cautare iar acest lucru este posibil cu ajutorul advetorialelor. Pentru ca functioneaza asa

seo_vs_content_marketing Content marketing (advertorialele) se imbina cu tehnica seo si cu strategia de social media rezultatul fiind un site bine promovat si optimizat. Advertorialele fac parte din strategia de inbound marketing a unei companii. Advertorialul trebuie sa fie  bine documentat, concis, clar, sa aiba elemente de seo in el (amplasarea cuvintelor cheie este foarte importanta) iar dupa publicare cat mai mult distribuit pe retelele sociale. 

Advertorialul, "unealta"principala de inbound  marketing de care va puteti folosi oricand!

 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)