Din 2012 incoace, Episerver monitorizeaza starea comertului pe dispozitive mobile, intr-un raport anual. Editia pe 2017 a raportului („Beyond Mobile: State of Digital Commerce 2017”) a luat la intrebari 1.200 de consumatori britanici, 100 de angajati din marketing si 100 de companii din 5 sectoare-cheie, pentru a descoperi care este impactul dispozitivelor mobile asupra experientei de shopping (pentru brand-uri si clienti), intr-un peisaj contremporan in care 90% dintre consumatori au un smartphone si 70% au o tableta.

Studiul arata ca 96% dintre expertii in marketing tin acum cont de mobile cand construiesc o campanie, iar retaileri descopera ca nu toate experientele pe dispozitive mobile sunt la fel. In plus, Episerver a identificat 7 tendinte in comertul retail pe mobile, in anul care abia a inceput: 1

  1. Scade apetitul pentru aplicatii? – acum 2 ani, fiecare afacere trebuia sa aiba o aplicatie de mobile, dar acum strategia se schimba, din ce in ce mai multi retaileri alegand un site optimizat pentru dispozitive mobile; o treime (33%) dintre expertii in marketing intervievati spun ca includ aplicatii mobile in campaniile lor, dar 56% aleg in loc sa mearga pe site-uri mobile optimizate, ceea ce inseamna ca acestea din urma sunt al treilea cel mai popular canal de marketing in Marea Britanie, dupa site-uri de desktop si e-mail; din cele 100 de site-uri e-commerce de top din tara amintita, 98% ofera o experienta online mobile-friendly, dar doar 64% au o aplicatie de iPhone app. Recomandari pentru retaileri: publicul care foloseste dispozitive mobile e de 2 ori mai mare decat cel care foloseste aplicatii, deci adresati-va asa clientilor vostri; alegeti site-uri AMP-powered, care se incarca mai repede (factor/cheie cand vine vorba despre ranking SEO mobile) 2
  2. Redirectionarea pe mobile a murit – clientii vor experiente fluide de cumparaturi online, fara redirectionari pe alte pagini; 98 din cele 100 de site-uri e-commerce analizate in raport sunt mobile friendly, dar 1 din 5 inca apeleaza la redirectionari in varianta mobile, in loc de design-uri responsive. Recomandari pentru retaileri: pentru un ranking mai bun in cautarea pe Google si economisirea de bani necesari sustinerii mai multor site-uri, optati pentru un site responsive, care presupune o singura solutie de manageriere si personalizare a experientei clientului, pe mai multe canale
    3
  3. Experienta e-commerce centrata pe client evolueaza – companiile cauta modalitati noi de a relationa cu clientul mobile si online, si in magazinele fizice; 1 din 5 consumatori ar vrea sa vada in realitate augmentata  (AR) sau realitate virtuala (VR) incluse in experienta lor de shopping si sa poata proba haine fara a mai trebui sa se deplaseze la magazin; dar doar 9% dintre expertii in marketing au mizat pe campanii cu VR (si mai putin optand pentru AR); solutia a adoptia acestora ca pe ceva distrativ si imersiv pentru client (nu cum au fost introduse codurile QR sau display-urile NFC, care au dat chix – in ultimul an, sub 5% dintre cei intervievati au interactionat cu acestea din urma). Recomandari pentru retaileri: experienta mobile trebuie sa fie distractiva, iar VR-ul si AR-ul trebuie folosita pentru experiente imersive, care promoveaza legatura dintre produs si client 4
  4. Abandonul magazinului fizic, pentru acasa – la inceputul e-commerce-ului, clientii cumparau online pentru ca era ceva nou si le era la indemana, apoi cardurile de loialitate si serviciul click & collect i-au atras inapoi in magazinul traditional, iar acum noile tehnologii ii trimit din nou pe canapeaua personala de acasa; 66% dintre adultii britanici intra pe smartphone de acasa (procent care atinge 75% in cazul utilizarii tabletei), iar in 2016 doar 20% dintre consumatori si-au folosit telefoanele mobile la cumparaturi in oras (si mai putin de 1 din 10 – tableta); intrebati ce tehnologie noua vor sa vada in 2017 cand vine vorba despre shopping, o treime dintre ei au ales livrarea intr-o ora, 1 din 5 a ales probarea la distanta a hainelor prin VR, 18%  au ales comanda cu 1 click de acasa, iar 16% au ales livrarea acasa, prin drone. Recomandari pentru retaileri: folositi continut editorial, clipuri video si tehnologii in-store pentru a determina clientul sa interactioneze fizic cu produsul vandut, in magazine

  5. Retailerii si clientii vor lua decizii folosind date analitice – majoritatea brand-urilor folosesc informatiile adunate online pentru a personaliza drumul clientului spre plata cosului de cumparaturi, iar 70% dintre companii folosesc e-mail marketingul, dar 62% dintre expertii in marketing nu personalizeaza ciclul de vanzare e-commerce si doar 28% folosesc e-mail-ul pentru a reveni la un client care nu a fost convertit; in 2017, datele analitice vor fi folosite pentru a automatiza interactiunea cu clientul. Recomandari pentru retaileri: trimiteti automat e-mail-uri cu o ofera aditionala sau produse personalizate clientilor care nu au abandonat cosul de cumparaturi

  6. Oamenii prefera sa fie loiali unui brand (nu sa aiba de unde alege), dar renunta la loialitate pentru cumparaturi la indemana – dezvoltarea Internetului tuturor Lucrurilor  (IoT) si posibilitatea de a comanda usor un produs (ca serviciul Amazon Dash) inseamna ca acum 18% dintre consumatori spun ca ar vrea sa comande ceva cu un singur click si sa nu mai merga la magazin (17% chiar ar alege produse autonome, care s-ar comanda singure, cand se termina stocul din casa); ceea ce inseamna ca ar ramane fideli unui brand si nu ar putea fi atrasi de altele, dornice de clienti noi; dar, intrebati ce ii determina sa cumpere ceva, 37% spun ca un factor cheie e rapiditatea cumpararii si faptul ca le e la indemana, 43% spunand ca pleaca de pe un site daca se incarca greu, chiar daca e un site preferat; deci metoda-cheie de a atrage clienti noi, fideli deja unor companii, este oferirea unui grad cat mai mare de accesibilitate si o superienta superioara de shopping. Recomandari pentru retaileri: optimizati functia de cautare pe site-ul propriu, astfel consumatorul va gasi rapid ce cauta; eliminati orice bariera in drumul clientului de la produs la check-out; oferiti serviciul click & collect si chiar si comanda automata a anumitor produse
    7
  7. Marketingul va deveni regele experientei digitale – oamenii de marketing considera site-ul un punct de contact cu clientul, oamenii din IT il considera o alta unealta de care trebuie sa se ocupe; prin urmare, 49% dintre cei dintai trebuie sa ii contacteze saptamanal pe IT-isti pentru a face modificari simple pe site; in 2017, bariera se va sparge si oamenii de marketing vor face singuri asta. Recomandari pentru retaileri: alegeti o infrastructura in cloud, care se updateaza automat
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)