Pentru americani, Cyber Monday (30 noiembrie) este ziua de foc pentru e-commerce: anul trecut, scrie comscore.com, peste 2 miliarde de dolari s-au cheltuit online, cu 17% mai mult decat in 2013. Iar anul acesta se anticipeaza vanzari de 3 miliarde!

Dar in Europa inceputul ultimei luni a anului este varful de lance pentru vanzarile online: 7 decembrie este ziua in care europenii cumpara cel mai mult online, conform Digital Index Online Shopping Prediction 2015. Studiul efectuat de Adobe a analizat 55 de milioane de comenzi online, in perioada 2008-2015, folosind un esantion de 4.500 de website-uri.

7 decembrie - European Cyber Tuesday

1 din 5 euro sunt cheltuiti in perioada Sarbatorilor, iar pe locul I in topul europenilor isi golesc conturile cu aceasta ocazie stau austriecii, urmati de britanici si nordici (Europa de Nord are, de altfel, cei mai mobile-oriented clienti). Conform datelor studiului, se asteapta ca in ultimele doua luni ale anului europenii atrasi de oferte sa cheltuie online o suma egala ca cea cheltuita in tot anul trecut!

Cea mai profitabila zi pentru comerciantii online europeni variaza: 27 noiembrie in Marea Britanie; 30 noiembrie in Norvegia si Elvetia; 7 decembrie in Germania, Franta, Suedia, Danemarca, Finlanda; 9 decembrie in Austria; 14 decembrie in Olanda si Belgia. Din date reiese ca, in Germania, 60% din cumparaturile de Sarbatori se fac online, procentul fiind aproape la fel de mare in Marea Britanie (57%) si Franta (53%).

Adobe prezice vanzari online in valoare de:

  • 516 milioane de euro in Germania, pe 7 decembrie;
  • 672 de milioane de euro in Marea Britanie, pe 27 noiembrie;
  • 339 de milioane de euro in Franta, pe 7 decembrie.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)