Asa cum scriam recent, cele mai noi date ale oficiului european de statistica Eurostat indica faptul ca 66% dintre utilizatorii de Internet din tarile Uniunii Europene – adica doua treimi – au cumparat/comandat online bunuri/servicii pentru uz personal in anul recent incheiat. Sondajul Eurostat pe 2016 a fost efectuat pe 156.152 de gospodarii din cele 28 de state membre UE (plus Norvegia, Macedonia si Turcia), care contin cel putin o persoana de 16 – 74 de ani, si 203.798 persoane de 16 – 74 de ani din uniune.

Cifre relevante din raportul Eurostat:

  • procentul persoanelor care fac e-shopping creste pe vechiul continent, cele mai mari procente intalnindu-se in randul persoanelor de 16 24 de ani (68%) si 25  – 54 de ani (69%)

    1 Internet_users who bought online 2016

  • au cumparat ceva online peste 8 din 10 britanici care intra pe Internet (87 %); procentele sunt de 84 % in Danemarca, 82% in Germania si doar 38 % in Cipru, 27% in Bulgaria si 18 % in Romania

1 Internet_users who bought online 2016

  • cea mai mare crestere (peste 10 puncte procentuale), intre 2012 si 2016, s-a inregistrat in Lituania, Cehia, Irlanda, Ungaria, Spania, Italia si Slovacia
  • hainele si articolele sportive sunt cel mai popular tip de bunuri si servicii cumparate online in UE, in 2016 (61% dintre cumparatori le-au ales); pe locul doi, s-au plasat vacantele si cazarile la hotel (52%); pe urmatoarele pozitii din clasament, avem bunurile de uz casnic (44%), biletele pentru evenimente (38%), cartile, revistele si ziarele (33%) 3 Online_purchases
  • grupa de varsta 16 – 24 ani cumpara online cel mai des haine si articole sportive (69%)
  • grupa de varsta 25 – 54 ani cumpara online cel mai des bunuri de uz casnic (49%)
  • grupa de varsta 55 – 74 ani cumpara online cel mai des bilete de calatorie si vacante (57%)
  • cat priveste sumele cheltuite, cel mai mare procent de e-shopperi (40%) au cheltuit, in 2016, intre 100 si 499 €
    4 Money_spent_on_online_shopping
  • activitatea e-commerce este afectata de sex, varsta, nivel de educatie si loc de munca; astfel, barbatii cumpara online mai des decat femeile (67%, respectiv 65%), tinerii de 25 – 34 de ani sunt e-shopperi mai activi (75%), persoanele cu nivel mai inalt de educatie au cumparat cel mai mult online (80%), la fel si cei angajati (71%)
    5 Internet_users_who_bought_or_ordered_goods2016
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)