Competitivitatea preturilor din comertul electronic nu se refera doar la stabilirea unuia mai mic decat cel al concurentei si la a oferi clientului care gaseste acelasi produs mai ieftin, in alta parte, acelasi pret ca acolo. Folosind informatii corecte despre concurenta, companiile e-commerce pot face mai multe decat atat, stabilind competitiv pretul intr-un mod mai analitic si mai profitabil.

1464354269-574845dd3359d

Va vom arata cum puteti face acest lucru concentrandu-va asupra unor scenarii de afaceri adesea neglijate in e-commerce. Urmatoarele 6 tactici demonstreaza ca, mici sau mari, companiile online isi pot depasi rivalii prin tactici competitive de stabilire a preturilor. Si asta fara a miscora preturile mai mult ca ei si a renunta la marjele de profit. Actionati inteligent si rapid, bazandu-va pe tehnologii automate de monitorizare a preturilor competitorilor!

  1. Ramaneti competitivi in timp ce ramaneti profitabili.

Nicio companie e-commerce nu poate supravietui ignorand costurile si concentrandu-se exclusiv asupra concurentei. Preturile concurentilor si costurile produselor sunt 2 forte importante care afecteaza pretul final. Profitabilitatea ar trebui sa fie un obiectiv pentru orice companie online, iar pentru a ajunge acolo, acestea trebuie sa stea mereu cu ochiul pe costuri. Asta e valabil mai ales atunci cand isi modifica preturile in mod competitiv, in functie de competitorii de pe piata.

In loc de a stabili mereu u pret mai mic decat cel al concurentei – indiferent de costuri – companiile e-commerce ar trebui sa-si analizeze costurile, pentru a deveni competitivite intr-o maniera durabila si sustenabila pe termen lung. Cand aveti preturi necompetitive in comparatie cu media pietei, puteti remedia asta prin scaderea pretului si incercand sa gasiti modalitati de reducere a costurilor de-a lungul etapelor de productie. Doar dupa ce ati redus propriile costuri, puteti oferi reduceri suplimentare sau preturi mai mici pentru clienti.

  1. Nu va subestimati niciodata produsele si identificati activ oportunitatile de crestere a preturilor.

Chiar daca produsele dvs. au un pret foarte competitiv in comparatie cu alte site-uri, riscati sa aveti preturi prea competitive... Preturile mici vor atrage atentia si vor aduce pe site potentialii clienti. Dar ce faci dupa aceea, scazi iar pretul? Daca cei interesati de produsul tau au ajuns pe site cautand cel mai mic pret, ar trebui sa ii pui unul care sa nu fie cel mai mic, ci aproape egal cu al doilea cel mai ieftin concurent.

In motoare de comparare a preturilor si in mintea cumparatorilor online, aceste majorari de preturi nu conteaza. Cu toate acestea, va vor aduce marje de profit crescute, care ridica bilantul financiar la final de luna. Iar cresterea preturilor nu va va costa nimic!

  1. Studiati strategiile de pret la nivel de categorie si de marca ale concurentei.

In majoritatea cazurilor, preturile online sunt determinate de deciziile legate de nivelul categoriei sau brand-ului produsului. Acest lucru se poate datora operatiunilor de bugetare din cadrul companiei sau contractelor cu furnizorii de servicii ale anumitor marci. Prin urmare, nu trebuie sa ne concentram obsesiv pe monitorizarea preturilor produselor concurente.

Folosind tehnologia potrivita, companiile e-commerce pot obtine informatii despre cum pun preturi competitorii, in functie de marca si de categoria produsului. Agregarea e metoda corecta – gruparea produselor sub o anumita marca sau categorie si calcularea performantei globale a pretului pentru fiecare site. Calculand valoarea pentru un nivel agregat (o categorie/o marca), veti vedea cum face compania evaluarea preturilor pentru acea marca si categorie fata de concurentii sai.

O astfel de analiza ar putea dezvalui ce concurenti au avantaje semnificative in materie de preturi la anumite brand-uri/categorii si care au puncte minus. Companiile e-commerce pot actiona pe baza acestor rezultate comparative si pot ajusta nivelurile de preturi, pe baza strategiilor globale de gestionare a categoriilor si a marcilor.

  1. Analizati tendintele istorice de stabilire a pretului concurentei dvs., pentru a observa cand au avut loc reduceri de weekend sau oferte nocturne.

Cumparaturile au loc in prezent, dar nu se intampla la fel si in cazul stabilirii preturilor. Majoritatea companiilor au strategii de tarifare dinamice sau strategii de reduceri. Unii dintre ei au campanii publice pentru vanzarile de weekend, altii atrag clientii noaptea tarziu. Obtinerea unei perspective asupra tendintelor cu pricina este la fel de vitala ca si competitivitatea la nivel de produs.

Asta se datoreaza faptului ca aceste tendinte sau campanii nu sunt doar o reducere simpla; ele vizeaza construirea unei baze de clienti loiali. Prin urmare, companiile e-commerce ar trebui, de asemenea, sa monitorizeze si sa analizeze tendintele istorice ale preturilor concurentei, urmarind indeaproape preturile reale.

  1. Concentrati-va pe produsele proprii care nu se mai afla in stoc.

Preturile conteaza, dar numai atata timp cat o companie poate livra produsul cu pricina. Clientii online analizeaza concomitent disponibilitatea produsului si pretul. Daca un produs nu e in stoc, probabil va cumpara din alta parte – la fel ca in cazul unui produs mai scump, care nu reuseste sa atraga atentia cumparatorului si il forteaza sa gaseasca o alta optiune.

Asta e o oportunitate pentru companiile online. Analizati produsele care nu mai sunt in stoc pe site-urile conncurente si stabiliti pretul in functie de ele! In cazul in care e vorba de un produs cu marja redusa de profit, inseamna ca oamenii nu au mai multe optiuni, deci vor plati mai mult. Prin urmare, compania e-commerce cu avantaj competitiv si depozite pline va avea avantajul in stabilirea pretului. Cu tehnologia potrivita, companiile pot obtine informatii despre disponibilitatile si preturile stocurilor concurentilor, apoi pot pune in aplicare aceasta strategie, pe loc.

  1. Negocierea unor contracte mai bune cu furnizorii.

Cifrele clare sunt o arma solida atunci cand vine vorba despre negociere in afaceri. Nimeni nu poate contesta datele si furnizorii companiilor e-commerce nu fac exceptie.

Companiile online se plang des furnizorilor cu privire la preturile pe care le vad la concurenta pentru anumite produse pe care le vand si ele. Dar daca nu faci decat sa te plangi, furnizorul nu va face nimic in acest sens. Cand aceasta negociere include date clare, care demonstreaza un dezavantaj financiar produs de furnizor pentru acea companie de comert electronic, lucrurile pot decurge altfel. Furnizarea de dovezi clare poate insemna reduceri sau oferte.

Pe scurt, poti sa fii inteligent si sa arati ca stii ce se intampla cu adevarat intre furnizorii si concurentii tai, solicitand cu incredere cel mai bun pret pentru tine.

CONCLUZIE

Stabilirea inteligenta a preturilor este un proced de analiza multidimensional, care nu ar trebui sa fie redus doar la a monitoriza preturile produselor concurentei. Chiar daca o astfel de monitorizare ofera vanzari semnificative si o crestere a profitului, nu e suficienta. Mergand mai departe, prin punerea in aplicare a strategiilor de stabilire a preturilor mentionate mai sus, companiile online pot sa-si depaseasca si mai mult competitorii, pe o piata e-commerce extrem de competitiva.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)