Onorarea comenzilor este o parte esentiala a experientei clientilor in comertul electronic. Ca operatori in comertul electronic, trebuie sa ne asiguram ca avem grija de clientii nostri chiar si dupa ce obiectele au ajuns in posesia lor.

Mai jos sunt sase exemple de servicii suplimentare pe care le puteti oferi clientilor cand le onorati comenzile.

1. Investiti in cutii speciale la ambalare

 A avea o cutie speciala pentru magazinul dvs este o modalitate buna de a iesi in evidenta, si, de asemenea, ajuta la partea de branding. Acest lucru poate face o impresie puternica asupra clientilor dumneavoastra. Haideti sa luam, de exemplu, Little Black Bag, un magazin de genti de mana si accesorii pentru femei. Magazinul, bazat pe abonamente, trimite produsele intr-o cutie  branduita si are chiar facturi personalizate pentru a imbunatati experienta de shopping a clientului.

2. Oferiti clientilor mostre gratuite

Aveti un produs nou si doriti ca clientii dumneavoastra sa-l incerce? Includeti mostre gratuite in transportul lor data viitoare. Este o modalitate foarte buna de a va surprinde clientii. Unii ar putea chiar ajunge sa cumpere produsul dupa il incearca. Pentru a creste sansele de reusita, cu toate acestea, prezentati mostre doar cu produse complementare.

De exemplu, anul trecut am cumparat (n. red.: JERRY JAO - autorul articolului original) un toc pentru telefonul mobil de pe Amazon si am fost incantat sa aflu ca vanzatorul includea un accesoriu pentru telefon la fiecare transport. Cand produsul a ajuns, accesoriul, care era un agatator, arata chiar mai bine in realitate. Am vrut sa-l folosesc. Dupa aceea, ori de cate ori am avut nevoie de un nou accesoriu pentru telefon, am verificat acest vanzator prima data. in plus, atunci cand oamenii ma intrebau despre accesoriul atasat telefonului meu, mereu mentionam acel vanzator special de pe Amazon.

A pune ceva mic in plus in transporturile dvs va poate duce departe in experienta cu clientii, atat legat de pastrarea lor, cat si de inmultirea lor.

3. Pentru clientii nemultumiti, trimiteti ceva in plus

Aveti un client care a avut o experienta neplacuta cu compania dumneavoastra? Transformati aceasta experienta la 180 grade atunci cand expediati obiectele sale. Upgradati metoda de transport sau trimiteti-i o mostra gratuita.

Am contribuit (n. red.: JERRY JAO - autorul articolului original) la fondul iLIDmk-1, un portofel subtire pentru iPhone, pe Kickstarter acum cativa ani. Desi proiectul a fost finantat cu succes, a existat o intarziere cu transportul produsului la clienti, inclusiv catre mine. Dar compania a facut ca produsul sa ajunga la mine pana la urma. Cand pachetul meu a ajuns in cele din urma, am fost placut surprins sa vad doua portofele de iPhone, in loc de una - cea pe care am comandat-o, impreuna cu o nota prin care isi exprimau scuzele pentru intarziere. Am apreciat gestul. M-a facut sa simt mai bine despre companie.

4. Includeti Flyere

Aveti spatiu suplimentar in comenzile pe care le trimiteti? Profitati din plin de acest lucru prin includerea unor pliante sau brosuri - atata timp cat nu creste costurile de transport. Acest lucru va ofera o sansa in plus de a vinde alte produse sau servicii. Personalizati experienta clientilor prin adaugarea de pliante care prezinta produse asemanatoare cu cel cumparat. Alternativ, puteti adapta pliantele pe baza de anotimpului sau perioadei din an. De exemplu, in cazul in care vanzarea dvs anuala de sarbatori/vacanta se apropie, atunci faceti publicitate pe pliante in lunile premergatoare acestei perioade.

5. Adaugati o nota personalizata

O nota personalizata, scrisa de mana este un lucru frumos care va atinge clientul si care va va face mai memorabil pentru acesta. Daca ati vorbit cu clientul, faceti referire la discutiile anterioare in nota. De exemplu, l-ati ajutat in alegerea unui produs? Mentionati asta in mesajul dumneavoastra. E un client fidel? Spune-i cat de fericit sunteti ca aveti asemenea clienti.

6. Dati oferte de transport personalizate

Consumatorii adora transportul gratuit. Este un stimulent eficient, care poate duce la conversii si poate face cei mai buni clienti sa vina inapoi. Acest lucru nu inseamna, totusi, ca ar trebui sa oferiti transport gratuit pentru fiecare client. Examinati profilele clientilor pentru a vedea care dintre ei merita, in definitiv, sa primeasca oferta de transport. Selectati-i doar pe cei care fac cumparaturi in mod regulat. Acesti clienti vor aprecia cel mai mult si tot ei vor fi cei care ar folosi aceasta oferta. Nu trebuie sa fie transport gratuit de fiecare data. Daca nu puteti renunta la costurile de transport cu totul, de ce nu ofera un discount? Ofera clientilor un upgrade gratuit pentru expedierea in doua zile sau peste noapte, de exemplu.

Concluzie

Personalizarea onorarii comenzilor necesita timp si bani. Dar este eficienta atunci cand acest lucru este facut corect. Daca aveti un buget limitat, testati aceste strategii pe un grup mic de clienti si observati modul in care acestea functioneaza. Nu toate strategiile de personalizare sunt potrivite pentru fiecare client. De exemplu, nu ar avea sens pentru sa oferim transport gratuit sau redus pentru clientii care cheltuie mai putin de 10 dolari pe comanda sau cumpara doar ocazional.

Este bine sa impartim clientii dupa cat de activi sunt, cat de mult timp petrec in alegerea produsului sau dupa ultima lor de achizitie. Aplicati metodele de personalizare numai in cazul in care au sens pentru clientii si afacerea dumneavoastra.

Sursa: http://www.practicalecommerce.com/articles/4091-6-Order-Fulfillment-Extras-your-Customers-Will-Love
Autor:  JERRY JAO

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)