Canalul de marketing EMAIL, este folosit de multa vreme pentru promovarea produselor si serviciilor unei companii si nu va disparea prea curand sau niciodata, chiar daca multe voci din mediul online spun ca email marketing-ul este invechit si nu prea mai da rezultate, in conditiile in care alte metode si-au facut aparitia in peisaj. Dar, statisticile arata contrariul si conform acestora email-ul are in continuare cel mai bun ROI (return of investment) si alte avantaje fata de celelalte metode de promovare existente.

Este important de retinut ca email marketing-ul nu este o metoda de promovare eficienta, daca este folosita izolat. Pentru rezultate cat mai bune in urma promovarii, ideal ar fi ca email marketing-ul sa fie combinat cu celelalte metode de promovare online folosite.

In continuare sunt 6 metode prin care newsletter-ul se poate combina cu alte canale de marketing.

1. Social media + newsletter

In prezent majoritatea companiilor folosesc cel putin un site de socializare pentru a se promova. Motivul este simplu, foarte multi oameni isi petrec timpul zi de zi pe retelele de socializare si oricare dintre ei sunt posibili clienti.

Pagina unui site de socializare si newsletter-ul pot sa colaboreze prin adaugarea unui formular de abonare pe pagina pentru a primi continutul nou pe mail, in conditiile in care se cunoaste restrictionarea impusa de Facebook prin care postarile ajung la un procent foarte mic dintre persoanele care au dat Like la pagina.

A doua optiune este adaugarea la sfarsitul newsletter-ului a butoanelor de share care expun brandu-ul si continutul mai multor persoane din afara listelor care pot sa realizeze mai multe conversii.

2. Blog/website + newsletter

Un blog cu articole de calitate sau un website care ofera continut de valoare sau oferte foarte bune atrage multi vizitatori. Odata ce au fost atrasi vizitatori, prin abonarea la newsletter acestia vor fi tot timpul la curent cu cele mai noi aparitii, iar dupa ce vor aprecia continutul gratuit de valoare, exista sanse foarte mari sa devina clienti.

3. Dispozitivele mobile + newsletter

In conditiile in care peste 50% dintre email-uri sunt deschise pentru prima data pe dispozitivele mobile, un newsletter cu design responsive, care se adapteaza la marimea ecranelor mai mici, este esential pentru a avea campanii de succes.

4. Video + newsletter

Video-urile “how to” cu instructiuni de folosire sau de prezentare a produselor sunt preferate de foarte multe ori in schimbul textului. La sfarsitul fiecarui video sau in descrierea acestuia se poate adauga un link spre abonarea la newsletter, pentru persoanele care prefera acest continut si doresc sa primeasca in email ultimele video-uri realizate.

5. eBook + newsletter

O strategie des intalnita cu rezultate foarte bune este oferirea unui ebook gratuit, care are un continut valoros, oricarui vizitator care se aboneaza la newsletter.

O alta idee ar fi: daca ai un website cu o sectiunea unde publici ebook-uri exista sanse foarte mari ca lumea sa le distribuie mai departe. Astfel la sfarsitul fiecarui ebook se poate adauga un link spre o pagina care contine un formular de abonare la newsletter, pentru persoanele care doresc sa primeasca in email ultimele ebook-uri scrise.

6. Continut exclusiv + newsletter

Persoanele care ajung pe site pot sa fie convinse sa se aboneze la newsletter prin oferirea de continut exclusiv. Doar persoanele care se aboneaza vor avea acces la acest continut, care poate fi template-uri, idei, cursuri, oferte speciale, cupoane de reducere etc.

O strategie de marketing multi-channel ofera foarte multe avantaje deoarece se folosesc mai multe canale pentru a ajunge la clienti. Unele persoane prefera sa vizioneze video-uri, altele sa citeasca articole sau infografice. Secretul unei strategii de marketing de succes este personalizarea, segmentarea in functie de preferinte.

In cazul abonarii la newsletter, ar trebui sa se creeze mai multe liste, iar abonatii sa primeasca in email doar tipul continutului pentru care s-au abonat, doar ceea ce prefera. Astfel, acestia vor distribui cu placere continutul, iar conversiile si vanzarile vor creste. Desi o astfel de strategie necesita multe resurse, precum creativitate pentru realizarea continutului, multa cercetare sau un serviciu de trimitere newsletter, rezultatele vor fi pe masura.

Aveti mai multe idei despre astfel de aliante? Va invitam sa le impartasiti cu noi...

 

Autor: Adrian Oltean, Sendmachine.com & Zooku.ro

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)