google consumer barometer RO 1 La nivel global, in 2012, 1 din 3 consumatori avea access la un smartphone (33%), iar acum numarul a ajuns la 70%, dublandu-se in ultimii 4 ani, scrie agora.ro, conform datelor unui raport marca Google, care a colectat date din perioada 2012 – 2016 („Google Consumer Barometer”). In Romania, in 2012, rata de adoptie a smartphone-urilor era de 12%, iar la finele anul trecut peste jumatate dintre romani (53%) foloseau un smartphone.

Studiul Google a fost realizat de catre Kantar TNS, in 40 de tari, inclusiv a noastra, pe baza a peste 625.000 de interviuri, in care consumatorii au fost intrebati despre obiceiurile de folosire a Internetului. Odata cu accesul din ce in ce mai extins la acesta – de la 72% in 2012, la 80% in 2016 – oamenii au din ce in ce mai multe dispozitive conectate la Internet, iar principalul dispozitiv este smartphone-ul.

Ce a mai descoperit cercetarea amintita?

  • 66% dintre romani intra pe Internet si 53% o fac zilnic
  • 31% folosesc 2 ecrane, 15% folosesc 3 ecrane (si computerul, si smartphone-ul, si tableta)
  • 66% dintre romani isi folosesc smartphone-ul pentru a intra online in timp ce se uita la televizor
  • ne folosim zilnic smartphone-ul pentru aflarea orei/setarea alarmei (63%), a face poze/video (62%), a asculta muzica (48%), a verifica vremea/a juca jocuri (43%)
  • ne folosim saptamanal smartphone-ul pentru a intra pe retele de socializare (47%), a folosi motoare de cautare (42%), a urmari clipuri video online (40%), a-si verifica e-mail-ul (34%); doar 3% dintre repondenti spun ca il folosesc pentru a cumpara produse/servicii online
  • 31% dintre romani intra online mai des de pe computer/tableta decat de pe smartphone si 27% intra online mai des de pe smartphone decat de pe computer/tableta

    google consumer barometer RO 2
  • cand cumpara ceva online/offline, romanii se inspira si descopera produse online, pe smartphone (42%), il folosesc pentru a cere sfaturi online (42%) si a compara ofertele (29%)
  • dupa ce se decid ca vor sa cumpere ceva, 54% dintre romani merg la magazinul fizic (in general, la supermaketuri ori retaileri de amploare) si 30% raman online (folosindu-si computerul in 87% dintre cazuri, pentru tranzactie; doar 6% isi folosesc smartphone-ul)
  • daca intampina probleme in accesarea unui site pe smartphone, romanii deschid acelasi site pe alt dispozitiv (49%), cauta alt site care sa mearga bine (32%), incearca sa deschida acelasi site alta data, tot de pe telefon (22%)
  • 61% dintre repondentii autohtoni spun ca nu au cumparat niciodata ceva online din alta tara, iar 23% fac asta cel putin 1 data/an
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)