CVP-TC-Sales-PL.svg

Marjele de profit sunt principalul indicator care arata daca afacerea dumneavoastra va supravietui, va creste sau va scadea. In comparatie cu alte variante, nu exista niciun alt indicator care afecteaza in mod direct sanatatea financiara a afacerii dumneavoastra. Acest lucru este deosebit de evident in zona e-commerce. Deci marirea marjelor este o provocare continua pentru companiile e-commerce, daca isi doresc o sanatate financiara solida.

Pentru a atinge acest obiectiv, strategiile de stabilire a preturilor joaca un rol vital si trebuie sa fie construite intr-un mod foarte serios. Aici, totul tine de fondatori/manageri!

Ce pot companiile de e-commerce sa faca pentru a imbunatati marjele de profit?

Este clar ca a concura cu giganti ca Amazon sau Walmart este extrem de greu. Acestia ofera mereu preturi mai mici, folosind proprii lor algoritmi avansati de stabilire a preturilor dinamice. Deci, asteptandu-te la un numar mare de marje de profit in e-commerce-ul mondial, este intr-un fel o abordare supra-optimista, deoarece preturile domina decizia momentului unui cumparator online. Dar exista totusi oportunitati si tactici pentru a-ti atinge scopul si a imbunatati profitabilitatea.

In primul rand, trebuie sa identifici marjele la fiecare dintre produsele tale. Este foarte important pentru a fi sigur de performanta financiara a produselor separate. Adica trebuie sa stii ce produse genereaza marje de profit mari si mici. Asta te va ajuta sa intelegi capacitatea de crestere si durabilitate a afacerii tale. De asemenea, te ajuta sa decizi pe ce produse sa te concentrezi si pentru ce produse sa reduci costurile si sa investesti timpul economisit si banii in zone cu potential mai mare ale afacerii. In al doilea rand, utilizeaza aceste sfaturi pentru a creste profitabilitatea.

1. Utilizarea pretului dinamic.

Cum am mentionat mai inainte, o strategie bine pusa la punct de stabilire a preturilor este esentiala, in timp ce incerci sa imbunatatesti marjele de profit. Dintre toate strategiile posibile, preturile dinamice se potrivesc perfect cu e-commerce-ul si bifeaza aproape fiecare cerinta. Retineti ca 60% dintre cumparatorii online spun ca pretul e principalul criteriu de decizie cand cumpara si, datorita varietatii produselor si a site-urilor de comparare a preturilor, consumatorii pot gasi orice produs la cele mai bune preturi. Sa nu uitam nici de factorii externi: zile speciale, preturi concurente, promovari, reduceri... Pe o astfel de piata dinamica nu este eficient sa stabilesti preturi fixe sau rar schimbatoare. Prin adaptarea dinamica de stabilire a preturilor, magazinele online au o mare flexibilitate de a scadea/creste preturile si de a creste viteza de raspuns fata de diferite scenarii care se intampla pe piata. De asemenea, este posibil sa faceti o modernizare si sa stimulati performanta de stabilire a preturilor dinamice, prin utilizarea de informatii a pretului competitiv, in loc de a o face manual, in scopul de a monitoriza automat piata, 24/7. Aceasta strategie dinamica in timp real te ajuta sa castigi un avantaj competitiv fata de concurenti si de a stimula marjele de profit.

De exemplu: concurenta vinde acelasi produs pe care il oferi si tu, la 150 $; tu il vinzi cu 100 $. Poti avea in continuare pretul minim, daca il vinzi cu 140 $. Dar a trebuie sa fii pe faza si sa ai o viteza de raspuns mare. Doar asa vei creste marja de profit si vei avea din nou cel mai mic pret.

2. Serviciul clienti este esential.

Nu traim intr-un mediu utopic, in care preturile sunt mici, produsele sunt de inalta calitate si serviciile pentru clienti sunt excelente. Conform unor studii, 86% dintre clienti sunt dispusi sa plateasca cu pana la 25% mai mult pentru a obtine o mai buna experienta ca si client. Deci este o abordare inteleapta sa oferi servicii superioare pentru clienti si sa stabilesti preturi mai mari, pentru a creste marjele de profit. Cu aceasta strategie poti pastra clientii care vor veni inapoi si ai sansa de a vinde produse premium. In plus, valoarea respectivului client de-a lungul vietii e nepretuita, iar afacerea ta online va primi review-uri si recomandari valoroase, imposibil de cumparat.

Cateva sfaturi rapide: incearca sa imbunatatesti politica de rambursare, de retur sisa oferi clientilor raspunsuri CAT MAI RAPIDE si amabilie, sa fii accesibil 24/7, nu te concentra doar pe procesele post-cumparare, incearca sa sprijini consumatorii in moduri diferite (ajutor live, personalizare pentru fiecare produs in parte). Intr-un cuvant, ofera o experienta completa si buna clientului.

Acest tip de tratament al clientului poate costa un pic mai mult pe termen scurt, dar te ajuta sa ai o linie de fond foarte sanatosa cu clientii fideli si vocali.

3. Gestionarea inventarului.

Cum ramane cu disponibilitatea produselor tale? Un management al inventarului bine conceput e necesar pentru toti comerciantii online. 81% dintre cumparatorii online au tendinta de a parasi magazinul, pentru a face cumparaturi de la concurenta, in caz contrar. Nu numai ca ai ratat o oportunitate, dar ai ratat sansa de a obtine un client cu potential pe termen lung. Asta poate duce la o pierdere de venituri imensa, ce afecteaza direct profitabilitatea.

O alta actiune daunatoare este ca nu pot fi prognozate viitoarele vanzari si se cumpara prea mult inventar. Daca nu remediem aceasta problema, costurile cresc si marjele de profit vor trebui reduse.

4. Reducerea costurilor.

Daca ai costuri reduse, detii puterea! Asta inseamna ca poti stabili marje de profit flexibile. Incearca sa vorbesti cu furnizorii si cere reduceri sau oferte speciale. Costurile nu sunt egale cu pretul pentru care ai batut palma cu furnizorii. In plus, exista si costurile de exploatare (transport, inventar, etc.). Incearca sa reduci la minimum costul.

In comertul electronic trebuie sa folosesti instrumente/soft-uri, pentru a automatiza procesele afacerii. Ca proprietar e-commerce/manager, ai la dispozitie o multime de alegeri functionale si instrumente de piata cu diferite functii. Re-verifica uneltele/soft-urile pe care le utilizezi si nu pierde promotiile.

5. Vanzari cruciale/crestere vanzari.

Trebuie sa reduci costurile daca vrei sa creasca marja medie de profit. Si unele dintre principalele costuri de vanzare ale unui produs sunt cheltuielile de piata. Daca maresti raportul de vanzari cruciale/crestere vanzari, vei creste marja medie de profit cand vinzi mai mult de un produs unei persoane. Incearca sa ai crestere a vanzarilor pe produse de marja mare, atunci cand cumparatorii online verifica un element de marja mica sau elemente cu marja ridicata si joasa impreuna, la pachet. Invita clientii sa faca cumparaturi, oferindu-le produse complementare. Focusandu-te pe aceasta strategie, poti apela la tactici de personalizare care vor creste vanzarile.

In concluzie, analizeaza-ti afacerea, ce vinxi, concurentii, piata, comportamentul clientilor tai si incerca sa pui in aplicare tactica potrivita pentru tine.

Care sunt alte modalitati prin care comerciantii online pot stimula marjele de profit? Asteptam reactiile dumneavoastra si alte sfaturi. Va rugam sa comentati cu orice idei sau exemple!

Leo, Prisync.com

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)