Marketingul prin intermediul influencerilor (persoane care au influenta asupra potentialilor clienti ai unui brand) tinde, in epoca platformelor sociale si a utilizatorilor conectati la mediul digital, sa modeleze metodele traditionale de a face cumparaturi: suntem influentati de postari pe blog-uri, Facebook ori Twitter, de imagini de pe Instagram, Pinterest sau Snapchat, de recomandari personale ale acestor influenceri si luam decizia de a cumpara in functie de ele, aflam de pe chiefmarketer.com. Care sunt cele 5 modalitati in care influencerii au transformat comertul contemporan?

  1. Recomandarile online dau incredere consumatorului: inainte, consumatorul avea acces la mesajele brand-urilor doar prin intermediul TV, radioului, presei scrise, dar acum nu mai au aceeasi incredere in acestea; consumatorul contemporan vrea informatii detaliate de la cineva care a folosit produsul si povesteste sincer despre asta.
  2. Documentarea si review-urile modifica drumul clientului spre check-out: consumatorul nu-si mai petrece timpul mergand la magazin, comparand produse si preturi la fata locului; acum citeste recomandari online si, indiferent de cat de mult cunoaste un brand, considera un review extrem de important in decizia de cumparare; astfel informati, clientii devin experti in drumul spre check-out.
  3. Povestile autentice conteaza pentru consumator: intr-o mare de continut online, consumatorul cauta povesti reale, autentice, de la egal la egal, vrea detalii multe si reale, pentru a intelege totul despre un anumit produs care il intereseaza.
  4. Noile platforme fac posibile review-uri vizuale: platforme ca Pinterest, Instagram si Snapchat creste numarul influencerilor vizuali, care folosesc clipuri video pentru a spune povestea unui produs.
  5. Mobile-ul influenteaza dramatic deciziile clientilor chiar inainte de check-out: chiar si in magazinele fizice, in care vin pentru a cumpara, dupa ce s-au documentat online in legatura cu un produs, oamenii intra online, pentru a citi review-uri pe telefon.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)