Econsultancy.com a intocmit „The China Digital Report, Q1 2016”, o colectie de informatii interesante despre peisajul online din tara asiatica, in care brand-urile vestice nu se orienteaza inca prea bine, avand in vedere normele culturale si comerciale diferite de aici. China e in continua dezvoltare si toata lumea detine smartphone-uri (ceea ce influenteaza major modul in care cumpara online chinezii), iar site-ul amintit a selectat si a analizat pe scurt 5 elemente importante ale piesajului online chinezesc, care lamuresc unele aspecte particulare acestei tari:

  1. China e tara cu cea mai mare prezenta online din lume. China are cea mai mare populatie din lume – 1,37 miliarde de locuitori –, dintre care peste 720 de milioane folosesc Internetul (adica peste 20% din populatia intregului mapamond). Urmatoarea plasata e India (cu 462 de milioane de internauti), apoi SUA. Acest procent semnificativ atrage dupa sine inovatii digitale, ca WeChat (vezi mai jos).
    1
  2. Populatia online a Chinei e in crestere. Doar 50% dintre chinezi stau online, in timp ce in vest procentul ajunge la 85-90%, prin urmare influenta asiatica pe Internet e in crestere, iar dominatia vestica e in scadere. Brand-urile trebuie sa se puna la curent cu modul in care opereaza companiile chinezesti si sa se pregateasca de viitor.

  3. WeChat e reteaua sociala dominanta. Intr-o tara in care majoritatea site-urilor Google, Facebook, Twitter, YouTube si Instagram sunt blocate de autoritati (firewall-ul chinezesc blocheaza site-urile considerate o amernintare la  adresa traditiei, culturii si securitatii nationale), reteaua de socializare locala WeChat este cea mai tare. Cu un ritm de crestere de 50% in 2015 fara de 2014, WeChat e folosit regulat de aproape 697 de milioane de persoane, aproape toti folosindu-l de pe telefoane smart. Un brand interesat sa se impuna pe piata de aici trebuie sa nu uite de toate modalitatile in care WeChat e integrat in viata chinezilor (care pot chema un taxi in aplicatie, pot comanda mancare, pot trimite bani, pot cauta muzica si multe altele).

    3
  4. Baidu e motorul de cautare la putere. 54% dintre vizitatori intra pe Baidu.com pentru a cauta ceva online, acesta avand de 6 ori mai mult market share fata de competitori (Google China, Sogou, 360 Search). Baidu depaseste mult Google search-ul, oferind si cea mai populara enciclopedie din tara, o platforma de e-commerce, una de gamind si un serviciu de livrare de mancare la domiciliu.

    4

  5. Google are o istorie complicata in China. Pana in 2010, Google China era unul dintre cele mai populare site-uri de aici, cu 29% market share. Cand s-a retras din tara asiatica, acum 6 ani, dupa un scandal guvernamental legat de cenzurarea rezultatelor cautarilor, Google s-a mutat la Hong Kong (care are guvern separat si unde rezultatel cautarilor nu sunt cenzurate), iar aici are 79% market share pe piata motoarelor de cautare. Momentan, daca intri pe Google.cn esti redirectionat pe Google.com.hk, dar anul acesta, compania isi doreste sa revina in China.
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)