Airbnb (marketplace online, fondat in 2008,  cu sediul in San Francisco, care te ajuta sa descoperi  si sa inchiriezi peste 1.500.000 de case de vacanta in 34.000 de orase si 191 de tari) este experta in branding si micro UX (user experience design, procesul de a mari satisfactia clientului oferindu-i o interactiune mai placuta cu produsul), scrie econsultancy.stfi.re. Viziunea Airbnb („Noi nu vedem marketing-ul, cu M mare, in aceeasi maniera in care o fac majoritatea companiilor; tot ceea ce facem noi porneste de la comunitate” – James McClure, General Manager pentru Marea Britanie & Irlanda) se reflecta in exemplele de campanii creative de marketing ale companiei, adunate laolalta de site-ul amintit anterior:

  1. CASA PLUTITOARE – in mai 2015, Airbnb a mizat pe PR-ul experiential, promovand legalizarea site-ului aici (londonezilor li s-a permis atunci sa isi inchirieze casele timp de 90 de zile), cu ajutorul unei case colorate, care a plutit pe raul Tamisa; casa era de inchiriat (2 dormitoare, baie si o gradina), pentru 4 persoane, in urma unui concurs (la te inscriai pe airbnb.com), iar ideea a adus 73.500 de vizitatori pe site, 28.000 dintre ei noi; urmariti mai jos clipul de promovare al campaniei

https://www.youtube.com/watch?v=ATa7HBwakRY

  1. GHIDUL DE CARTIER – compania a creat 23 de ghiduri turistice online, pentru cele mai mari zone in care activeaza; acestea sunt pline de fotografii facute de artisti locali, care ofera autenticitate si unicitate fata de un ghid obisnuit, ofera informatii simpatice despre ceea ce le place localnicilor (in Tokio, de exemplu, aflam ca isi iubesc smartphone-urile si karaoke-ul si se plang de metrourile care intarzie 1 minut), ofera harti detaliate si informatii pe larg despre reteaua de transport in comun, link-uri spre locuri de cazare, citate de la gazde si liste despre ce e mai interesant de facut si vazut la fata locului.

    airbnbn-guide

  2. NOUL APP AIRBNB – ofera utilizatorilor o experienta mai personalizata, algoritmi de potrivire din ce in ce mai imbunatatiti (pentru a oferi informatii si listing-uri corecte), are un design simplu, iti arata cautarile recente pe care le-ai facut, casele vizionate, recomandari, mesaje primite de la gazde si rezervarile facute

  3. POVESTILE GAZDELOR AIRBNB – site-ul ofera utilizatorilor o serie de portrete ale unora dintre cele mai bune gazde din sistem, portrete care constituie o parte importanta din masina de marketing a Airbnb.

    host-stories-airbnb

  1. INVATA DESPRE AIRBNB – pe homepage-ul site-ului, butonul „Learn about Airbnbn”/„Invata despre Airbnb” te duce la o serie de slide-uri cu imagini de calitate si de impact, din care afli de ce aleg milioane de oameni Airbnb
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)